Agnieszka Wnuk: Podatek cyfrowy wprowadzić trudno, ale jest nieunikniony

Nie ma narzędzi, by zmusić giganty takie jak Google i Facebook do płacenia podatku w kraju, z którego czerpią zyski. Dlatego OECD i UE przyspieszają zmianę przepisów – mówi Agnieszka Wnuk, doradca podatkowy w MDDP.

Publikacja: 25.03.2019 06:51

Agnieszka Wnuk

Agnieszka Wnuk

Foto: materiały prasowe

Czy technologiczni giganci, jak Google i Facebook, płacą u nas podatki?

Przedsiębiorstwa cyfrowe mogą łatwiej niż tradycyjne korzystać z optymalnych podatkowo rozwiązań. Nie ma narzędzi do opodatkowania ich dochodu z działalności cyfrowej przy braku fizycznej obecności, więc w praktyce zależy to od ich decyzji.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
TSUE: zwolnienie podatkowe dla kolejowych gruntów to nie pomoc publiczna
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie