Aktualizacja: 21.11.2018 01:00 Publikacja: 21.11.2018 01:00
Foto: Adobe Stock
- Spółka sprzedaje towary za pośrednictwem portalu internetowego. Towary są wydawane/dostarczane przez spółkę bezpośrednio z jej magazynu do miejsca wskazanego przez klienta (na terytorium Polski). W ofercie firmy są towary objęte zarówno podstawową, 23-proc. stawką VAT, jak i stawkami obniżonymi, tj. 8 i 5 proc.
Składając zamówienie klient określa sposób dostarczenia towarów – możliwy jest odbiór osobisty albo dostawa za pośrednictwem firmy kurierskiej. W tym drugim przypadku do wartości zamówienia doliczany jest dodatkowy koszt transportu (dostawy) powiększający całą wartość zamówienia. Koszt transportu jest więc alokowany na całe zamówienie – nie powiększa ceny sprzedaży każdego towaru osobno. Klient musi opłacić całe zamówienie (towary i transport), aby je otrzymać. Spółka nie zawiera z klientem odrębnej umowy na transport towarów, jest to element umowy sprzedaży.
Odszkodowanie dla kobiety, która z powodu niższego wykształcenia mniej zarabiała niż pracownicy na tym samym sta...
W ramach pakietu deregulacyjnego Rada Ministrów przyjęła w ostatni wtorek projekt zmian w ordynacji podatkowej....
Przedsiębiorcy muszą sporządzić roczne rozliczenie składki zdrowotnej. Na jej wysokość wpływają sprzedane w 2024...
Nawet gdy podatek się przedawni, będzie można ścigać podatnika za przestępstwo z nim związane – zakłada projekt...
Drobne rzeczy sprowadzane spoza Unii Europejskiej mogą być zwolnione z VAT. Niezależnie od tego, czy nabywca prz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas