Szkolenia dla kontrahentów w kosztach podatkowych - fiskus wydaje różne interpretacje

Firma zaliczy do podatkowych kosztów wydatki na spotkania z klientami, jeśli ich celem jest reklama jej produktów, a nie budowanie wizerunku.

Aktualizacja: 07.10.2018 19:12 Publikacja: 07.10.2018 16:50

Szkolenia dla kontrahentów w kosztach podatkowych - fiskus wydaje różne interpretacje

Foto: 123RF

Skarbówka zmienia zdanie w sprawie rozliczania spotkań z kontrahentami. Czasami uznaje je za działania reklamowe, czasami za reprezentację.

– Spory o rozliczenie wydatków na reklamę i reprezentację są od lat. Te pierwsze zaliczamy do kosztów uzyskania przychodów, drugie już nie. Problem w tym, że z reguły działania firmy mające zachęcić kontrahentów do zakupów zawierają zarówno elementy reklamowe, jak i reprezentacyjne – mówi Jarosław Sekita, doradca podatkowy w kancelarii Meritum.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatki bez przedawnienia. Eksperci krytykują projekt Ministerstwa Finansów
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja