Kiedy fakturę można skorygować do zera

Fakturę można skorygować „do zera" jedynie w przypadku, gdy pierwotny dokument sprzedaży otrzymał podmiot, który w rzeczywistości nie jest stroną transakcji.

Aktualizacja: 13.08.2018 07:45 Publikacja: 13.08.2018 02:00

Kiedy fakturę można skorygować do zera

Foto: Adobe Stock

Zdarza się, że sprzedawcy towarów lub usług podczas wystawiania faktur popełniają błędy w oznaczeniu nabywcy. Pomyłki takie mogą wynikać m.in. ze zwykłego przeoczenia czy pośpiechu. Mogą się zatem pojawiać wątpliwości w jaki sposób należy skorygować błędnie wystawione faktury. Czy wystarczy faktura korygująca jedynie w zakresie oznaczenia nabywcy czy też konieczne staje się skorygowanie tej faktury „do zera" i wystawienie nowej prawidłowej już faktury? W przypadku błędnego oznaczenia nabywcy należy rozróżnić dwie sytuacje:

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Czy przedsiębiorcy mogą poprawiać słuch i wzrok na koszt firmy?
Podatki
Czy pomoc zewnętrznych specjalistów przekreśla prawo do ulgi IP BOX? Jest wyrok
Podatki
Lekcje boksu i wizyty u dentysty samozatrudnionego można rozliczyć w kosztach
Podatki
Przedsiębiorca od apteki zapłaci podatek od nieruchomości według najwyższej stawki
Podatki
Ten podatek miał być batem na niektóre firmy. Z dużej chmury mały deszcz