Kiedy fakturę można skorygować do zera

Fakturę można skorygować „do zera" jedynie w przypadku, gdy pierwotny dokument sprzedaży otrzymał podmiot, który w rzeczywistości nie jest stroną transakcji.

Aktualizacja: 13.08.2018 07:45 Publikacja: 13.08.2018 02:00

Kiedy fakturę można skorygować do zera

Foto: Adobe Stock

Zdarza się, że sprzedawcy towarów lub usług podczas wystawiania faktur popełniają błędy w oznaczeniu nabywcy. Pomyłki takie mogą wynikać m.in. ze zwykłego przeoczenia czy pośpiechu. Mogą się zatem pojawiać wątpliwości w jaki sposób należy skorygować błędnie wystawione faktury. Czy wystarczy faktura korygująca jedynie w zakresie oznaczenia nabywcy czy też konieczne staje się skorygowanie tej faktury „do zera" i wystawienie nowej prawidłowej już faktury? W przypadku błędnego oznaczenia nabywcy należy rozróżnić dwie sytuacje:

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT