Reklama
Rozwiń

Kiedy fakturę można skorygować do zera

Fakturę można skorygować „do zera" jedynie w przypadku, gdy pierwotny dokument sprzedaży otrzymał podmiot, który w rzeczywistości nie jest stroną transakcji.

Aktualizacja: 13.08.2018 07:45 Publikacja: 13.08.2018 02:00

Kiedy fakturę można skorygować do zera

Foto: Adobe Stock

Zdarza się, że sprzedawcy towarów lub usług podczas wystawiania faktur popełniają błędy w oznaczeniu nabywcy. Pomyłki takie mogą wynikać m.in. ze zwykłego przeoczenia czy pośpiechu. Mogą się zatem pojawiać wątpliwości w jaki sposób należy skorygować błędnie wystawione faktury. Czy wystarczy faktura korygująca jedynie w zakresie oznaczenia nabywcy czy też konieczne staje się skorygowanie tej faktury „do zera" i wystawienie nowej prawidłowej już faktury? W przypadku błędnego oznaczenia nabywcy należy rozróżnić dwie sytuacje:

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem