Reklama

Czy strony nie mogą same ustalić kiedy powstanie obowiązek podatkowy

O tym, czy dana usługa została faktycznie wykonana, decyduje obiektywny moment kiedy wszystkie działania i czynności składające się na nią są zrealizowane. Strony nie mogą w drodze umowy cywilnoprawnej postanowić, że obowiązek podatkowy powstaje w innym momencie niż faktyczne wykonanie usługi.

Publikacja: 11.12.2017 03:00

Czy strony nie mogą same ustalić kiedy powstanie obowiązek podatkowy

Foto: 123RF

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w wyroku z 2 listopada 2017 r. (I SA/Kr 829/17).

Spółka zamierza wziąć udział w programie, w ramach którego świadczyłaby usługę polegającą na upowszechnianiu na rynku produktów autoryzowanego partnera – korporacji o globalnym zasięgu. Upowszechnienie to polegałoby na podejmowaniu w stosunku do określonej grupy produktów szczególnych czynności marketingowych oraz na zachęcaniu klientów do zakupu danych towarów i usług korporacji. Spółka będzie otrzymywać od partnera akceptację wykonanej usługi wraz z kwotą przysługującego wynagrodzenia. Po uzyskaniu akceptacji usługi spółka prześle fakturę za wykonaną usługę. Spółka chciała uzyskać potwierdzenie, że jako moment wykonania przez nią usługi należy przyjąć przesłanie przez korporację akceptacji wykonania usługi oraz informacji o kwocie przysługującego spółce wynagrodzenia. Zdaniem spółki, usługa wprowadzenia na rynek jest przez nią wykonana dopiero w momencie akceptacji usługi oraz przyznaniu jej za to określonej kwoty wynagrodzenia. Bez uprzedniego komunikatu o akceptacji usługi i przyznaniu wynagrodzenia nie ma ona technicznych możliwości wystawienia faktury VAT, gdyż faktura jest wystawiana w odpowiedzi na akceptację usługi.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama