Aktualizacja: 11.12.2017 03:00 Publikacja: 11.12.2017 03:00
Foto: 123RF
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w wyroku z 2 listopada 2017 r. (I SA/Kr 829/17).
Spółka zamierza wziąć udział w programie, w ramach którego świadczyłaby usługę polegającą na upowszechnianiu na rynku produktów autoryzowanego partnera – korporacji o globalnym zasięgu. Upowszechnienie to polegałoby na podejmowaniu w stosunku do określonej grupy produktów szczególnych czynności marketingowych oraz na zachęcaniu klientów do zakupu danych towarów i usług korporacji. Spółka będzie otrzymywać od partnera akceptację wykonanej usługi wraz z kwotą przysługującego wynagrodzenia. Po uzyskaniu akceptacji usługi spółka prześle fakturę za wykonaną usługę. Spółka chciała uzyskać potwierdzenie, że jako moment wykonania przez nią usługi należy przyjąć przesłanie przez korporację akceptacji wykonania usługi oraz informacji o kwocie przysługującego spółce wynagrodzenia. Zdaniem spółki, usługa wprowadzenia na rynek jest przez nią wykonana dopiero w momencie akceptacji usługi oraz przyznaniu jej za to określonej kwoty wynagrodzenia. Bez uprzedniego komunikatu o akceptacji usługi i przyznaniu wynagrodzenia nie ma ona technicznych możliwości wystawienia faktury VAT, gdyż faktura jest wystawiana w odpowiedzi na akceptację usługi.
Przedsiębiorca będzie mógł złożyć pierwotną deklarację po rozpoczęciu oraz zakończeniu kontroli celno-skarbowej....
Przedsiębiorca będzie musiał płacić VAT dopiero po przekroczeniu 240 tys. zł rocznej sprzedaży. Tak wynika z pro...
Skarbówka może ściągać zaległy podatek spółki od członka jej zarządu. Ale powinien mieć możliwość zwolnienia z o...
Nie można instrumentalnie traktować przepisów o pomocy publicznej, by tylko odmówić zwolnienia z podatku. Taki j...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas