Obsługa zamówienia w drodze elektronicznej nie stanowi o istnieniu usługi elektronicznej

NSA uznał, że w jeśli dostawa e-znaczka ma za przedmiot jego zmaterializowaną postać, umożliwiającą spełnienie jego funkcji, a jedynie proces przyjęcia i obsługi zamówienia odbywa się drogą elektroniczną, świadczenie to nie jest usługą świadczoną drogą elektroniczną.

Aktualizacja: 10.08.2017 10:59 Publikacja: 10.08.2017 09:52

Obsługa zamówienia w drodze elektronicznej nie stanowi o istnieniu usługi elektronicznej

Foto: Fotolia.com

Spółka wniosła o wydanie pisemnej interpretacji dot. podatku od towarów i usług, wskazując, że prowadzi działalność w zakresie sprzedaży e-znaczków (tj. znaczków pocztowych w formie elektronicznej)

Podmiot oświadczył, że dostawa e-znaczków odbywa się po cenie równej ich wartości nominalnej. Znaczki stanowią odpowiednik tradycyjnego znaczka pocztowego, a więc są dowodem opłaty za nadanie przesyłki.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych. Chodzi o tajemnicę zawodową
Podatki
Darowane środki trwałe. Fiskus: przerwanie amortyzacji jest niekonstytucyjne
Podatki
Czy spółka powstała z jednoosobowej firmy na estońskim CIT korzysta z preferencji przy zatrudnianiu. Wyrok NSA
Podatki
Kto donosi do skarbówki, ma teraz ochronę jak sygnalista
Podatki
Koniowóz jak samochód osobowy. Interpretacja fiskusa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń