Obsługa zamówienia w drodze elektronicznej nie stanowi o istnieniu usługi elektronicznej

NSA uznał, że w jeśli dostawa e-znaczka ma za przedmiot jego zmaterializowaną postać, umożliwiającą spełnienie jego funkcji, a jedynie proces przyjęcia i obsługi zamówienia odbywa się drogą elektroniczną, świadczenie to nie jest usługą świadczoną drogą elektroniczną.

Aktualizacja: 10.08.2017 10:59 Publikacja: 10.08.2017 09:52

Obsługa zamówienia w drodze elektronicznej nie stanowi o istnieniu usługi elektronicznej

Foto: Fotolia.com

Spółka wniosła o wydanie pisemnej interpretacji dot. podatku od towarów i usług, wskazując, że prowadzi działalność w zakresie sprzedaży e-znaczków (tj. znaczków pocztowych w formie elektronicznej)

Podmiot oświadczył, że dostawa e-znaczków odbywa się po cenie równej ich wartości nominalnej. Znaczki stanowią odpowiednik tradycyjnego znaczka pocztowego, a więc są dowodem opłaty za nadanie przesyłki.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Projekt: fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem