MF ostrzega kelnerów: klient ma dostać paragon fiskalny, a nie tylko kelnerski

Wydanie klientowi paragonu z kasy fiskalnej jest obowiązkiem kelnera i nie jest uzależnione od prośby klienta, ani od tego, czy podejdzie on odebrać paragon. Ma on być przyniesiony klientowi do stolika.

Aktualizacja: 18.07.2017 12:08 Publikacja: 18.07.2017 09:25

MF ostrzega kelnerów: klient ma dostać paragon fiskalny, a nie tylko kelnerski

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Ministerstwo Finansów opublikowało dziś ostrzeżenie dla właścicieli i pracowników placówek gastronomicznych obsługujących osoby fizyczne przed konsekwencjami wydawania tzw. rachunku lub paragonu kelnerskiego zamiast paragonu fiskalnego.

Kelner ma nie czekać na znak

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP
Podatki
Podatki, edukacja i farmacja. To kolejne propozycje zespołu Brzoski
Podatki
Czy przedsiębiorcy mogą poprawiać słuch i wzrok na koszt firmy?
Podatki
Czy pomoc zewnętrznych specjalistów przekreśla prawo do ulgi IP BOX? Jest wyrok
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki
Lekcje boksu i wizyty u dentysty samozatrudnionego można rozliczyć w kosztach