MF ostrzega kelnerów: klient ma dostać paragon fiskalny, a nie tylko kelnerski

Wydanie klientowi paragonu z kasy fiskalnej jest obowiązkiem kelnera i nie jest uzależnione od prośby klienta, ani od tego, czy podejdzie on odebrać paragon. Ma on być przyniesiony klientowi do stolika.

Aktualizacja: 18.07.2017 12:08 Publikacja: 18.07.2017 09:25

MF ostrzega kelnerów: klient ma dostać paragon fiskalny, a nie tylko kelnerski

Foto: Fotorzepa/Sławomir Mielnik

Ministerstwo Finansów opublikowało dziś ostrzeżenie dla właścicieli i pracowników placówek gastronomicznych obsługujących osoby fizyczne przed konsekwencjami wydawania tzw. rachunku lub paragonu kelnerskiego zamiast paragonu fiskalnego.

Kelner ma nie czekać na znak

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama