Reklama

Jak zaksięgować wydatek na transport materiałów

Koszty uboczne związane z zakupem, np. dotyczące transportu, załadunku i wyładunku oraz ubezpieczenia w drodze należy wpisywać w kolumnie 11 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Publikacja: 13.07.2017 05:20

Jak zaksięgować wydatek na transport materiałów

Foto: Adobe Stock

- Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) prowadzi warsztat stolarski (produkuje meble). W czerwcu 2017 r. nabył od firmy X klej stolarski. Nabyty klej jest dla przedsiębiorcy materiałem pomocniczym. Transport kleju zlecili przewoźnikowi, który zrobił to 21 czerwca 2017 r., wystawiając tego dnia fakturę nr 21/06/2017 r. na kwotę 369 zł, w tym VAT: 69 zł. Przedsiębiorca zapłacił za usługę transportu kleju przelewem na rachunek bankowy przewoźnika. Podatek naliczony wynikający z faktury potwierdzającej nabycie usługi transportu kleju zostanie odliczony w całości przez przedsiębiorcę w deklaracji VAT-7 za czerwiec 2017 r. W jakiej kolumnie prowadzonej przez przedsiębiorcę (metodą kasową) podatkowej księgi przychodów i rozchodów należy ująć koszty transportu kleju? Czy właściwa będzie tu kolumna 11 podatkowej księgi przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama