Reklama
Rozwiń

Jak zaksięgować wydatek na transport materiałów

Koszty uboczne związane z zakupem, np. dotyczące transportu, załadunku i wyładunku oraz ubezpieczenia w drodze należy wpisywać w kolumnie 11 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Publikacja: 13.07.2017 05:20

Jak zaksięgować wydatek na transport materiałów

Foto: Adobe Stock

- Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) prowadzi warsztat stolarski (produkuje meble). W czerwcu 2017 r. nabył od firmy X klej stolarski. Nabyty klej jest dla przedsiębiorcy materiałem pomocniczym. Transport kleju zlecili przewoźnikowi, który zrobił to 21 czerwca 2017 r., wystawiając tego dnia fakturę nr 21/06/2017 r. na kwotę 369 zł, w tym VAT: 69 zł. Przedsiębiorca zapłacił za usługę transportu kleju przelewem na rachunek bankowy przewoźnika. Podatek naliczony wynikający z faktury potwierdzającej nabycie usługi transportu kleju zostanie odliczony w całości przez przedsiębiorcę w deklaracji VAT-7 za czerwiec 2017 r. W jakiej kolumnie prowadzonej przez przedsiębiorcę (metodą kasową) podatkowej księgi przychodów i rozchodów należy ująć koszty transportu kleju? Czy właściwa będzie tu kolumna 11 podatkowej księgi przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?