Reklama
Rozwiń

Jak zaksięgować wydatek na transport materiałów

Koszty uboczne związane z zakupem, np. dotyczące transportu, załadunku i wyładunku oraz ubezpieczenia w drodze należy wpisywać w kolumnie 11 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Publikacja: 13.07.2017 05:20

Jak zaksięgować wydatek na transport materiałów

Foto: Adobe Stock

- Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) prowadzi warsztat stolarski (produkuje meble). W czerwcu 2017 r. nabył od firmy X klej stolarski. Nabyty klej jest dla przedsiębiorcy materiałem pomocniczym. Transport kleju zlecili przewoźnikowi, który zrobił to 21 czerwca 2017 r., wystawiając tego dnia fakturę nr 21/06/2017 r. na kwotę 369 zł, w tym VAT: 69 zł. Przedsiębiorca zapłacił za usługę transportu kleju przelewem na rachunek bankowy przewoźnika. Podatek naliczony wynikający z faktury potwierdzającej nabycie usługi transportu kleju zostanie odliczony w całości przez przedsiębiorcę w deklaracji VAT-7 za czerwiec 2017 r. W jakiej kolumnie prowadzonej przez przedsiębiorcę (metodą kasową) podatkowej księgi przychodów i rozchodów należy ująć koszty transportu kleju? Czy właściwa będzie tu kolumna 11 podatkowej księgi przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0