Aktualizacja: 12.06.2017 05:50 Publikacja: 12.06.2017 05:50
Foto: Fotolia.com
- W celu poprawy funkcjonowania organizacyjnego spółka z o.o. ABC wdrożyła zintegrowany system informatyczny (programy komputerowe). System został kupiony w czerwcu 2016 r. od firmy informatycznej. Przedmiotem zakupu był zakup: licencji, prac wdrożeniowych i szkoleniowych oraz migracja danych z wcześniej używanego przez spółkę programu do nowo zakupionego. Prace wdrożeniowe dotyczyły: analizy wstępnej, instalacji wersji testowej oprogramowania na serwerze, konwersji danych i parametryzacji systemu, przygotowania prototypu i odbioru scenariuszy testowych systemu oraz szkolenia użytkowników. Dodatkowo, po ostatecznym uruchomieniu systemu, czyli po przejściu z wersji testowej na rzeczywistą, odbyły się asysty, a więc pomoc konsultantów firmy informatycznej dla pracowników spółki w ich bieżącej pracy na oddanym do użytkowania programie komputerowym. Dodatkowo, spółka poniosła koszty zakupu dodatkowych licencji niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania aplikacji systemu informatycznego. Zakup ten był warunkiem koniecznym działania systemu informatycznego. W maju 2017 r. została wystawiona faktura na ww. licencje. 31 maja podpisano protokół odbioru prac systemu we wszystkich obszarach na środowisku testowym wraz z zaprezentowaniem użytkownikom funkcjonalności systemu. Strony ustaliły i wpisały do protokołu, że system jest gotowy do uruchomienia produkcyjnego i w związku z tym 31 maja br. nastąpiło przeniesienie systemu z „konta testowego" na „konto produkcyjne". Zawarta umowa przewiduje następujące warunki płatności: 65 proc. płatności po wykonaniu prototypu i odbiorze prac wdrożeniowych na środowisku testowym, natomiast 35 proc. wartości prac będzie płatne po uruchomieniu produkcyjnym i podpisaniu protokołu zakończenia wdrożenia. W związku z podpisaniem protokołu odbioru prac firma informatyczna wystawiła fakturę na 65 proc. wartości prac wdrożeniowo-szkoleniowych oraz fakturę końcową na zakup licencji. 31 maja br. system zgodnie z podpisanym protokołem, jako kompletny został przekazany do używania i wprowadzony do ksiąg rachunkowych i ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Do jego wartości początkowej spółka zaliczyła: fakturę dotyczącą nabycia licencji systemu informatycznego, koszty szkoleń pracowników i asyst, koszty wdrożenia programu komputerowego (w 100 proc., czyli całkowitą wartość wynikającą z zawartej umowy, a nie tylko w części wynikającej z wystawionej faktury opiewającej na 65 proc. wartości prac wdrożeniowych). Dodatkowo, wartość początkowa systemu komputerowego została powiększona o koszty dodatkowych licencji dla użytkowników, bez których system nie mógłby funkcjonować. Czy spółka prawidłowo ustaliła wartość początkową nabytej wartości niematerialnej i prawnej i prawnej (wnip) – licencji na zintegrowany system komputerowy? – pyta czytelnik.
Leasing zwrotny ruchomości to dwie osobne transakcje. Zbycie przez korzystającego na rzecz finansującego takiej ruchomości podlega opodatkowaniu VAT jako odpłatna dostawa towarów.
Umowa z fiskusem rozwiewająca nieporozumienia co do faktów, roczny limit czasu kontroli skarbowej a także możliwość zmiany formy opodatkowania małych firm w trakcie roku – to kolejne podatkowe propozycje zespołu Rafała Brzoski.
Zanim zmienią się przepisy, jest interpretacja: doradca podatkowy i rzecznik patentowy nie muszą donosić na swoich klientów władzom skarbowym.
Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na owoce i warzywa dla zatrudnionych w ciężkich warunkach kobiet. Fiskus to potwierdził w interpretacji.
Doradcy podatkowi i rzecznicy patentowi, tak jak adwokaci i radcowie prawni, mogą powoływać się na chroniącą ich tajemnicę zawodową, aby uniknąć obowiązku raportowania niestandaryzowanych schematów podatkowych.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Przedsiębiorca może rozliczać w kosztach odpisy amortyzacyjne od otrzymanych w darowiźnie środków trwałych, które przyjął do używania przed 2018 r. To możliwe, choć przepisy się zmieniły. Potwierdza to minister finansów.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Saszetki nikotynowe i urządzenia do podgrzewania tytoniu będą podlegały akcyzie. Jednak tryb prac nad ustawą może budzić wątpliwości w świetle prawa unijnego.
• Ważna informacja dla firm korzystających z obniżonej ceny prądu • Czy przedsiębiorca może rozliczać w kosztach odpisy amortyzacyjne od otrzymanych w darowiźnie środków trwałych? • Owoce i warzywa dla zatrudnionych. Nowa interpretacja fiskusa • Zmiany w raportowaniu schematów podatkowych. Chodzi o tajemnicę zawodową • Rząd przyjął pierwszy pakiet deregulacyjny. Ale zrobił mniej, niż pierwotnie zapowiadał • Kary dla firm za naruszenie prawa pracy? Jest decyzja Senatu • Czy pracownik może teraz bezkarnie donosić do skarbówki na szefa? • Ważne terminy na ten tydzień
Firma może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na owoce i warzywa dla zatrudnionych w ciężkich warunkach kobiet. Fiskus to potwierdził w interpretacji.
Gdy jednorazowa wartość transakcji zawartej przez przedsiębiorców przekracza 15 tys. zł, zapłata musi być dokonana za pośrednictwem rachunku bankowego. W przeciwnym razie płatność gotówkowa nie może być rozliczona w podatkowych kosztach.
Kwota zwrotu kosztów poniesionych na wydanie nagrody pieniężnej nie podlega opodatkowaniu VAT, więc agencja marketingowa powinna wystawić na rzecz swojego zleceniodawcy fakturę obejmującą tylko należność za usługę marketingową.
• KAS ogłosiła nowości dla podatników. Kiedy zaczną działać? • Czy zajęcie faktur przez prokuraturę pozbawia odliczenia VAT? • Zmiany w VAT, amortyzacji i kasowym PIT - nowe propozycje zespołu Rafała Brzoski • Miła niespodzianka dla przedsiębiorców wykorzystujących w działalności motocykl • Dlaczego kasowy PIT wybrała garstka podatników • Spóźnione wakacje składkowe to spory problem przedsiębiorców • Czy trzeba ozusować dopłatę do okularów dla pracownika? • Ważne terminy na ten tydzień i wskaźniki kadrowe
Firma po to startuje w przetargu, aby dostać zamówienie i uzyskać przychód. Może zaliczyć wydatki (m.in. wadium) do podatkowych kosztów, nawet jak nie uda się jej tych celów zrealizować.
Prace dostosowujące wynajmowane lokale dla potrzeb konkretnych najemców (tzw. fit-out) nie są wydatkami na ulepszenie środka trwałego (budynku). Powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu jako tzw. koszty pośrednie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas