Aktualizacja: 09.03.2017 04:00 Publikacja: 09.03.2017 04:00
Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek
- W 2011 r. Przedsiębiorcą rozpoczął budowę budynku handlowego, który miał zostać zaliczony do środków trwałych jego firmy. Zasadnicze koszty budowy budynku zostały poniesione w latach 2011 – 2014 r. Budynek ma zostać oddany do używania i wprowadzony do ewidencji środków trwałych w najbliższych tygodniach. Powstał jednak poważny problem z jego rzeczywistą wyceną. W roku 2015 r. miasto, w którym mieszka przedsiębiorca i w którym przechowywana jest jego dokumentacja księgowa, nawiedziła olbrzymia powódź. Przedsiębiorca utracił wtedy dokumentację finansowo-księgową. Zgłosił to do urzędu skarbowego. Czy przedsiębiorca może ustalić wartość wybudowanego środka trwałego (budynku) w drodze wyceny sporządzonej przez powołanego rzeczoznawcę i w tej wartości wprowadzić budynek do ewidencji środków trwałych? – pyta czytelniczka.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas