Reklama
Rozwiń

Konieczny certyfikat rezydencji dla cudzoziemca w firmie

Firma zatrudniająca cudzoziemca powinna ustalić jego rezydencję podatkową w celu prawidłowego rozliczenia jego przychodu osiągniętego w kraju.

Publikacja: 06.03.2017 01:00

Konieczny certyfikat rezydencji dla cudzoziemca w firmie

Foto: 123rf

Zatrudniając cudzoziemców (niezależnie od formy tego zatrudnienia) pracodawcy bardzo często borykają się z ustaleniem jakiemu ustawodawstwu podlega zatrudniony. Ponieważ Polska podpisała umowy z kilkudziesięcioma państwami w zakresie unikania podwójnego opodatkowania, istotne jest ustalenie rezydencji podatkowej podatnika w celu prawidłowego rozliczenia jego dochodu osiągniętego na terytorium Polski.

Ustawa o PIT definiuje pojęcie certyfikatu rezydencji. Jest to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika do celów podatkowych. Zaświadczenie to umożliwia prawidłowe zakwalifikowanie dochodu osiąganego przez podatnika i jego prawidłowe rozliczenie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0