Konieczny certyfikat rezydencji dla cudzoziemca w firmie

Firma zatrudniająca cudzoziemca powinna ustalić jego rezydencję podatkową w celu prawidłowego rozliczenia jego przychodu osiągniętego w kraju.

Publikacja: 06.03.2017 01:00

Konieczny certyfikat rezydencji dla cudzoziemca w firmie

Foto: 123rf

Zatrudniając cudzoziemców (niezależnie od formy tego zatrudnienia) pracodawcy bardzo często borykają się z ustaleniem jakiemu ustawodawstwu podlega zatrudniony. Ponieważ Polska podpisała umowy z kilkudziesięcioma państwami w zakresie unikania podwójnego opodatkowania, istotne jest ustalenie rezydencji podatkowej podatnika w celu prawidłowego rozliczenia jego dochodu osiągniętego na terytorium Polski.

Ustawa o PIT definiuje pojęcie certyfikatu rezydencji. Jest to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika do celów podatkowych. Zaświadczenie to umożliwia prawidłowe zakwalifikowanie dochodu osiąganego przez podatnika i jego prawidłowe rozliczenie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm