Reklama

Konieczny certyfikat rezydencji dla cudzoziemca w firmie

Firma zatrudniająca cudzoziemca powinna ustalić jego rezydencję podatkową w celu prawidłowego rozliczenia jego przychodu osiągniętego w kraju.

Publikacja: 06.03.2017 01:00

Konieczny certyfikat rezydencji dla cudzoziemca w firmie

Foto: 123rf

Zatrudniając cudzoziemców (niezależnie od formy tego zatrudnienia) pracodawcy bardzo często borykają się z ustaleniem jakiemu ustawodawstwu podlega zatrudniony. Ponieważ Polska podpisała umowy z kilkudziesięcioma państwami w zakresie unikania podwójnego opodatkowania, istotne jest ustalenie rezydencji podatkowej podatnika w celu prawidłowego rozliczenia jego dochodu osiągniętego na terytorium Polski.

Ustawa o PIT definiuje pojęcie certyfikatu rezydencji. Jest to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika do celów podatkowych. Zaświadczenie to umożliwia prawidłowe zakwalifikowanie dochodu osiąganego przez podatnika i jego prawidłowe rozliczenie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama