Konieczny certyfikat rezydencji dla cudzoziemca w firmie

Firma zatrudniająca cudzoziemca powinna ustalić jego rezydencję podatkową w celu prawidłowego rozliczenia jego przychodu osiągniętego w kraju.

Publikacja: 06.03.2017 01:00

Konieczny certyfikat rezydencji dla cudzoziemca w firmie

Foto: 123rf

Zatrudniając cudzoziemców (niezależnie od formy tego zatrudnienia) pracodawcy bardzo często borykają się z ustaleniem jakiemu ustawodawstwu podlega zatrudniony. Ponieważ Polska podpisała umowy z kilkudziesięcioma państwami w zakresie unikania podwójnego opodatkowania, istotne jest ustalenie rezydencji podatkowej podatnika w celu prawidłowego rozliczenia jego dochodu osiągniętego na terytorium Polski.

Ustawa o PIT definiuje pojęcie certyfikatu rezydencji. Jest to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika do celów podatkowych. Zaświadczenie to umożliwia prawidłowe zakwalifikowanie dochodu osiąganego przez podatnika i jego prawidłowe rozliczenie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Podatki
Minister finansów wydał ważną interpretację dla doradców podatkowych
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Czy owoce i warzywa można zaliczyć do kosztów? Jest nowa interpretacja
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń