Reklama

#RZECZoPRAWIE- Łukasz Smoliński: problemy prawne i podatkowe blogerów

Mój blog generuje koszty sięgające kilkuset tysięcy złotych rocznie, ale to nie jest blog o tanim podróżowaniu - mówi bloger Łukasz Smoliński.

Aktualizacja: 28.11.2016 14:19 Publikacja: 28.11.2016 13:33

Łukasz Smoliński

Łukasz Smoliński

Foto: rp.pl

Gościem w poniedziałkowej #RZECZoPRAWIE był Łukasz Smoliński – bloger prowadzący popularny blog podróżniczo-kulinarny Tasteaway. Ewa Usowicz zapytała go o koszty podatkowe takiej działalności. Fiskus od niedawna kwestionuje bowiem praktykę zaliczania wydatków na codzienne życie do kosztów uzyskania przychodów  z zamieszczanych na blogu reklam.

- Jestem specyficznym przypadkiem, ponieważ, poza blogowaniem, prowadzę własną działalność gospodarczą, nie związaną z blogowaniem i tam rozliczam wszystkie przychody. Natomiast rzeczywiście prowadzenie bloga podróżniczo-kulinarnego wiąże się z bardzo dużymi kosztami sięgającymi kilkuset tysięcy złotych rocznie, bo to nie jest blog o tanim podróżowaniu. Piszemy dla klasy średniej, więc śpimy w dobrych hotelach, bardzo często wyjeżdżamy do krajów egzotycznych, odwiedzamy restauracje nie tylko typu street food, ale też z gwiazdkami Michelin, a to wiąże się z bardzo dużymi kosztami. Z reguły wydajemy ok. 50 tys. zł na podróż, która zajmuje nam ok. 3 tygodni. Nasze koszty to wydatki na przeloty, noclegi, jedzenie, wynajęcie samochodu. Wliczam w to wydatki na podróż z rodziną - mówił Łukasz Smoliński.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama