Aktualizacja: 28.11.2016 05:10 Publikacja: 28.11.2016 05:10
Foto: 123RF
- Moja firma prowadzi działalność gospodarczą. Ostatnio zdarzyło się, że w natłoku dokumentów księgowych jedna z faktur została zupełnie zniszczona. Wiemy, że musimy się zwrócić do sprzedawcy o wydanie nam kolejnego egzemplarza faktury. Czy wymaga to specjalnego wniosku? Czy trzeba uprawdopodobnić fakt zniszczenia dokumentu? Kiedy sprzedawca wyda nam kolejny egzemplarz faktury? – pyta czytelnik.
Posiadanie przez nabywcę towaru lub usługi dokumentu w postaci faktury VAT ma istotne znaczenie, ponieważ stanowi podstawę do odliczenia podatku naliczonego. Chodzi tu o posiadanie takiego dokumentu nie tylko w momencie samego odliczania podatku i składania deklaracji VAT, ale także przez cały okres do chwili przedawnienia zobowiązania podatkowego.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas