Aktualizacja: 24.10.2016 15:37 Publikacja: 24.10.2016 14:08
Andrzej Marczak
Foto: rp.pl
Goszczący w poniedziałkowym programie #RZECZoPRAWIE Andrzej Marczak, doradca podatkowy z KPMG przedstawił swoje opinie na temat rządowych planów zmian w podatkach. Skrytykował m.in. brak kampanii informacyjnej. - To jest czerwona kartka dla decydentów – podkreślił.
Odnosząc się do pomysłu likwidacji stawki liniowej, ekspert wskazał, iż tak naprawdę obecnie płacą go głównie nie samozatrudnieni, ale spółki osobowe, czyli zwykłe przedsiębiorstwa, i to w nich uderzy taka zmiana.
W świetle projektowanych zmian Ministerstwo Finansów zdecydowało się na wprowadzenie definicji trwałego związania obiektu z gruntem, która jest zdecydowanie szersza, niż cywilistyczne rozumienie tego terminu.
Pracodawca musi poinformować skarbówkę, ile zarobili jego pracownicy. Robi to na formularzu PIT-11. Czas na wysyłkę informacji do urzędu skarbowego ma do 31 stycznia. Natomiast 28 lutego jest ostatni dzień na przekazanie PIT-11 pracownikom.
Do końca marca osoby prawne, które w ubiegłym roku poniosły straty albo wykazały rentowność poniżej 2 proc., powinny zapłacić podatek zwany minimalnym. To zupełnie inna danina niż globalna, o podobnej nazwie.
Następcy prawni osoby trzeciej, np. prezesa czy członka zarząd spółki, na którą fiskus przeniósł odpowiedzialność za podatki, nie odpowiadają już za ten dług.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na mocne trunki. Skarbówka twierdzi, że można prowadzić biznes bez alkoholu. Nawet jak lubią go nasi kontrahenci.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
• Czas na PIT-11. Dwa ważne terminy dla pracodawców • Sąd o podatkowych skutkach sprzedaży nieruchomości wykorzystywanej wcześniej firmie • Mocne trunki na firmowej imprezie. Fiskus ma swoje zdanie • Małe firmy mogą już starać się o nowe zwolnienie z VAT • Czy są chętni na kasowy PIT? • Przedsiębiorcy rozliczą pierwsze wakacje składkowe ZUS. Jak to zrobić?Przykra wiadomość z ZUS dla przedsiębiorców. Nie wszystko jednak stracone • Działalność nierejestrowana bez składek? Jest interpretacja ZUS • Rząd wycofuje się oskładkowania zleceń • Biznes czuje się oszukany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej • Ważne terminy na ten tydzień
Rodzic utrzymujący niepełnosprawne dziecko może skorzystać z ulgi na rehabilitację i odliczyć od dochodu wydatki na sprzęt do ćwiczeń. Dzięki temu zapłaci niższy podatek PIT.
Od 15 lutego będzie można składać roczne deklaracje PIT za 2024 rok. Jeżeli z zeznania podatkowego wynika nadpłata, należy nam się jej zwrot. Co zrobić, by szybciej trafił na nasze konto? Można go otrzymać nawet w ciągu kilku dni.
Od 1 stycznia 2025 roku weszły w życie zmiany w uldze termomodernizacyjnej. Nie można już z niej skorzystać w przypadku niektórych wydatków. Jednocześnie pojawiła się możliwość odliczenia od podatku inwestycji, które do tej pory nie były objęte ulgą.
Pracodawca musi poinformować skarbówkę, ile zarobili jego pracownicy. Robi to na formularzu PIT-11. Czas na wysyłkę informacji do urzędu skarbowego ma do 31 stycznia. Natomiast 28 lutego jest ostatni dzień na przekazanie PIT-11 pracownikom.
Wzrasta znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Dla przedsiębiorców wspierających działania w tym obszarze w polskim prawie przewidziano ulgę sponsoringową.
Podatnicy opodatkowani w formie karty podatkowej, jeżeli od 2025 r. chcą zrezygnować z tej formy opodatkowania, mogą to uczynić jedynie do 20 stycznia br.
Skarbówka potwierdza, że przedsiębiorca prowadzący działalność w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów odsetki od kredytu hipotecznego zaciągniętego na jego nabycie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas