Reklama

Od reklamy też jest opłata targowa

Do celów obliczenia daniny nie ma znaczenia, czy zajęta przez stoisko powierzchnia służy faktycznej sprzedaży czy tylko ekspozycji towaru.

Publikacja: 29.06.2016 07:19

Od reklamy też jest opłata targowa

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Sprzedaż w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych to pojemne pojęcie. Szersze, niż wynika to z kodeksu cywilnego. Tak uznał z niedawnym wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie.

Sprawa dotyczyła opłaty targowej od sprzedaży towarów detalicznych w kiosku i na zorganizowanej przed nim wystawce. Wójt określił podatniczce wysokość tej opłaty za dni, w których zgodnie z meldunkami inkasenta pobierającego opłatę odmówiła jej uiszczenia.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama