Od reklamy też jest opłata targowa

Do celów obliczenia daniny nie ma znaczenia, czy zajęta przez stoisko powierzchnia służy faktycznej sprzedaży czy tylko ekspozycji towaru.

Publikacja: 29.06.2016 07:19

Od reklamy też jest opłata targowa

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Sprzedaż w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych to pojemne pojęcie. Szersze, niż wynika to z kodeksu cywilnego. Tak uznał z niedawnym wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie.

Sprawa dotyczyła opłaty targowej od sprzedaży towarów detalicznych w kiosku i na zorganizowanej przed nim wystawce. Wójt określił podatniczce wysokość tej opłaty za dni, w których zgodnie z meldunkami inkasenta pobierającego opłatę odmówiła jej uiszczenia.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku