Reklama
Rozwiń

Od reklamy też jest opłata targowa

Do celów obliczenia daniny nie ma znaczenia, czy zajęta przez stoisko powierzchnia służy faktycznej sprzedaży czy tylko ekspozycji towaru.

Publikacja: 29.06.2016 07:19

Od reklamy też jest opłata targowa

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

Sprzedaż w rozumieniu ustawy o podatkach i opłatach lokalnych to pojemne pojęcie. Szersze, niż wynika to z kodeksu cywilnego. Tak uznał z niedawnym wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie.

Sprawa dotyczyła opłaty targowej od sprzedaży towarów detalicznych w kiosku i na zorganizowanej przed nim wystawce. Wójt określił podatniczce wysokość tej opłaty za dni, w których zgodnie z meldunkami inkasenta pobierającego opłatę odmówiła jej uiszczenia.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki