Koszty: jak rozliczyć remont lokali na przyszły wynajem

Wydatki na odnowienie pomieszczeń, które przedsiębiorca zamierza przeznaczyć na wynajem, mogą być ujęte w kosztach uzyskania przychodów z działalności gospodarczej. Nieruchomości należy jednak wpisać w ewidencji środków trwałych.

Publikacja: 09.06.2016 05:40

Koszty: jak rozliczyć remont lokali na przyszły wynajem

Foto: www.sxc.hu

Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą (usługi biurowe). Oprócz tego jako przedmiot działalności ma wpisany najem. Podatnik jest właścicielem dwóch lokali, które zamierza wynajmować: mieszkalnego i użytkowego. W tej chwili nie wynajmuje jednak tych lokali, bo wymagają one remontu. Osiąga więc przychody tylko z działalności biurowej. Czy wydatki na remont lokali może wliczyć w koszty działalności, mimo że na razie nie osiąga przychodów z najmu ? Co będzie, jeśli zmieni zdanie i nie wynajmie tych lokali, tylko sprzeda je nie uzyskawszy z nich żadnego przychodu? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku