Reklama
Rozwiń

Koszty: jak rozliczyć remont lokali na przyszły wynajem

Wydatki na odnowienie pomieszczeń, które przedsiębiorca zamierza przeznaczyć na wynajem, mogą być ujęte w kosztach uzyskania przychodów z działalności gospodarczej. Nieruchomości należy jednak wpisać w ewidencji środków trwałych.

Publikacja: 09.06.2016 05:40

Koszty: jak rozliczyć remont lokali na przyszły wynajem

Foto: www.sxc.hu

Podatnik prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą (usługi biurowe). Oprócz tego jako przedmiot działalności ma wpisany najem. Podatnik jest właścicielem dwóch lokali, które zamierza wynajmować: mieszkalnego i użytkowego. W tej chwili nie wynajmuje jednak tych lokali, bo wymagają one remontu. Osiąga więc przychody tylko z działalności biurowej. Czy wydatki na remont lokali może wliczyć w koszty działalności, mimo że na razie nie osiąga przychodów z najmu ? Co będzie, jeśli zmieni zdanie i nie wynajmie tych lokali, tylko sprzeda je nie uzyskawszy z nich żadnego przychodu? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za