Firmy dość często przyznają pracownikom różne nieodpłatne świadczenia, które uzupełniają ich pobory. Tak jest z ubezpieczeniem pracowników w zagranicznej podróży służbowej. Wysyłany poza kraj podwładny wykonuje tam zlecone przez pracodawcę czynności i ustawodawca otoczył go pewną ochroną. Z tytułu podróży zagranicznej odbywanej w terminie i miejscu określonym przez pracodawcę pracownikowi przysługują: diety, zwrot kosztów przejazdów, dojazdów środkami komunikacji miejscowej, noclegów, innych niezbędnych udokumentowanych wydatków, określonych lub uznanych przez pracodawcę odpowiednio do uzasadnionych potrzeb. Tak stanowi § 2 rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej (DzU z 2013 r., poz. 167, dalej: rozporządzenie delegacyjne).