Odsprzedaż miejsca pod reklamy w internecie bez podatku u źródła

Polska spółka, która kupuje od zagranicznych kontrahentów przestrzeń reklamową na portalach internetowych i potem ją odsprzedaje nie musi płacić podatku u źródła.

Publikacja: 07.02.2024 07:20

Odsprzedaż miejsca pod reklamy w internecie bez podatku u źródła

Foto: Adobe Stock

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach uwzględnił skargę spółki, która spierała się z fiskusem o tzw. podatek u źródła od pośrednictwa reklamowego. 

Z wniosku o interpretację wynikało, że podatniczka w ramach działalności nabywa przestrzeń reklamową na portalach internetowych od kontrahentów zagranicznych, którzy nie mają w Polsce ani zarządu ani siedziby. Podkreśliła, że w sieci nie umieszcza własnych reklam, tylko odsprzedaje powierzchnię reklamową po wyższych cenach. Można to sklasyfikować jako "pośrednictwo w sprzedaży miejsca lub czasu na cele reklamowe w internecie", czy "usługi związane z reprezentowaniem mediów". 

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Skarbówka korzysta z prawa, jak chce? NSA alarmuje Ministerstwo Finansów