Odsprzedaż miejsca pod reklamy w internecie bez podatku u źródła

Polska spółka, która kupuje od zagranicznych kontrahentów przestrzeń reklamową na portalach internetowych i potem ją odsprzedaje nie musi płacić podatku u źródła.

Publikacja: 07.02.2024 07:20

Odsprzedaż miejsca pod reklamy w internecie bez podatku u źródła

Foto: Adobe Stock

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach uwzględnił skargę spółki, która spierała się z fiskusem o tzw. podatek u źródła od pośrednictwa reklamowego. 

Z wniosku o interpretację wynikało, że podatniczka w ramach działalności nabywa przestrzeń reklamową na portalach internetowych od kontrahentów zagranicznych, którzy nie mają w Polsce ani zarządu ani siedziby. Podkreśliła, że w sieci nie umieszcza własnych reklam, tylko odsprzedaje powierzchnię reklamową po wyższych cenach. Można to sklasyfikować jako "pośrednictwo w sprzedaży miejsca lub czasu na cele reklamowe w internecie", czy "usługi związane z reprezentowaniem mediów". 

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Skarbówka przypomina spółkom o ważnym obowiązku. Termin mija w poniedziałek
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Ulga na złe długi. Zapadł przełomowy wyrok w sprawie terminu
Podatki
Donejty od widzów na YouTubie a podatek od darowizn. Jest wyrok sądu
Podatki
Skarbówka o benefitach dla samozatrudnionego: jest przychód, nie ma kosztów
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście