Reklama
Rozwiń

Jacek Goliszewski: Cyfryzacja odmienia relacje podatników ze skarbowcami

Doceniamy urzędy skarbowe wykazujące się zrozumieniem sytuacji podatnika i elastycznością podejścia. Oby Ministerstwo Finansów upowszechniało szerzej takie standardy – mówi dr Jacek Goliszewski, prezes Business Centre Club.

Publikacja: 13.05.2024 04:30

Jacek Goliszewski

Jacek Goliszewski

Foto: materiały prasowe

W najbliższy wtorek BCC po raz 21. nagrodzi urzędy skarbowe przyjazne przedsiębiorcom. Jakimi cechami powinien się wykazywać rozsądny skarbowiec?

Przede wszystkim partnerskim podejściem i zrozumieniem sytuacji uczciwego przedsiębiorcy, który chce płacić podatki, ale nie lubi, gdy administracja skarbowa niepotrzebnie zajmuje mu czas. Nasz system podatkowy jest skomplikowany oraz mało przyjazny i przewidywalny dla przedsiębiorców. Dlatego doceniamy takich urzędników skarbowych, którzy znają przepisy i mają doświadczenie, a gdy już nas kontrolują – robią to sprawnie. Niezmiernie istotna jest także elastyczność podejścia do nietypowych sytuacji, zwłaszcza gdy stan prawny jest niejednoznaczny. Przedsiębiorca ma prawo się pomylić. Obok kompetencji zwracamy też uwagę na zdolności komunikacyjne – przecież lepiej, gdy urzędnik skarbowy otwarcie przedstawia np. swoje spostrzeżenia z kontroli i nie trzyma przedsiębiorcy w niepewności.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?