VAT: Wydanie towarów jest częścią usługi marketingowej

Nieodpłatne wydanie towarów na rzecz grupy docelowej w ramach prowadzonej kampanii marketingowo- promocyjnej nie jest odrębną dostawą towarów i nie podlega odrębnemu opodatkowaniu VAT.

Publikacja: 28.12.2015 07:40

VAT: Wydanie towarów jest częścią usługi marketingowej

Foto: www.sxc.hu

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 23 listopada 2015 r. (III SA/Wa 4024/14).

Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu farmaceutycznego, lecz nie zajmuje się obrotem produktami leczniczymi. Prowadzi na rzecz koncernu i swojego kontrahenta działalność marketingowo-promocyjną, mającą na celu budowanie relacji z grupą docelową – głównie z lekarzami i innymi praktykami medycyny. Podczas spotkań spółka wręcza nieodpłatnie – oprócz profesjonalnych opracowań medycznych – ulotki, materiały marketingowe, takie jak kubki czy zegary z logo firmy, niekiedy urządza poczęstunki. Za prowadzenie tej działalności marketingowej wystawia kontrahentowi fakturę.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT
Podatki
Koszty wynagrodzeń mogą dać korzyść wiele razy. Przyjazna podatnikom interpretacja
Podatki
Fiskus odpuści odsetki za czas kontroli. To spełnienie postulatu deregulacji
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku