Polskie sieci handlowe godzą się na podatek obrotowy

To, ile sklepy zapłacą, nie będzie zależało od ich powierzchni – takie nieformalne ustalenia poczynili handlowcy z posłami PiS.

Publikacja: 04.12.2015 07:33

Polskie sieci handlowe godzą się na podatek obrotowy

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik PG Piotr Guzik

Wstępne porozumienie osiągnięto na spotkaniu parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego, złożonego głównie z posłów rządzącej partii. Obecni byli na nim przedstawiciele krajowych sieci handlowych (w tym Carlosa, Delikatesów Centrum Społem i innych). Nie zaproszono na nie przedstawicieli największych supermarketów.

Handlowcy uznali, że proponowane pierwotnie przez PiS nałożenie podatku na sklepy, których powierzchnia przekracza 250 mkw., byłoby dla nich szkodliwe. Zgodzili się jednak, że podatek ten powinien być wprowadzony, by wyrównać szanse mniejszych i większych sieci handlowych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama