Reklama
Rozwiń

Polskie sieci handlowe godzą się na podatek obrotowy

To, ile sklepy zapłacą, nie będzie zależało od ich powierzchni – takie nieformalne ustalenia poczynili handlowcy z posłami PiS.

Publikacja: 04.12.2015 07:33

Polskie sieci handlowe godzą się na podatek obrotowy

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik PG Piotr Guzik

Wstępne porozumienie osiągnięto na spotkaniu parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego, złożonego głównie z posłów rządzącej partii. Obecni byli na nim przedstawiciele krajowych sieci handlowych (w tym Carlosa, Delikatesów Centrum Społem i innych). Nie zaproszono na nie przedstawicieli największych supermarketów.

Handlowcy uznali, że proponowane pierwotnie przez PiS nałożenie podatku na sklepy, których powierzchnia przekracza 250 mkw., byłoby dla nich szkodliwe. Zgodzili się jednak, że podatek ten powinien być wprowadzony, by wyrównać szanse mniejszych i większych sieci handlowych.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0