Aktualizacja: 26.11.2014 08:00 Publikacja: 26.11.2014 08:00
Foto: www.sxc.hu
Fuzje i przejęcia firm mają swoje skutki także w sferze podatków, choć nie zawsze prawo podatkowe reguluje wszystkie aspekty takich zdarzeń. Ten problem występuje też po przejęciu pracowników, gdy trzeba rozliczyć ich podatek dochodowy od osób fizycznych.
Takiej właśnie sytuacji dotyczył wniosek o interpretację prawa podatkowego, złożony do poznańskiej Izby Skarbowej. W trakcie roku podatkowego (a dokładniej – z początkiem czerwca) wnioskodawca przejął pracowników swojego partnera biznesowego. Były to osoby zatrudnione w jednej z placówek handlowych. Zdaniem tego wnioskodawcy obowiązek złożenia deklaracji rocznej o zaliczkach PIT-4R oraz wydawanych pracownikom informacji PIT-11 za okres sprzed przejęcia, czyli do maja, spoczywa na byłym pracodawcy.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas