Reklama
Rozwiń

Jak numerować zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Zamierzam otworzyć własną firmę. W podatku dochodowym zamierzam wybrać zasady ogólne (skala podatkowa) i prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów. Słyszałem, że są dwa sposoby numeracji kolejnych zapisów w księdze. Jak mam to robić, aby fiskus nie mógł mi zarzucić, że nieprawidłowo prowadzę ewidencję? – pyta czytelnik.

Publikacja: 18.11.2014 02:00

Jak numerować zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Foto: www.sxc.hu

Sposób prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz dokumentowania znajdujących się w niej zapisów określa rozporządzenie ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (tekst jedn. DzU z 2014 r., poz. 1037).

Jedynie z objaśnień dotyczących sposobu prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że kolumna 1 księgi oznaczona Lp. jest przeznaczona do wpisania kolejnego numeru zapisu do księgi, i że tym samym numerem należy oznaczyć dowód będący podstawą zapisu.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?