Jak numerować zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Zamierzam otworzyć własną firmę. W podatku dochodowym zamierzam wybrać zasady ogólne (skala podatkowa) i prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów. Słyszałem, że są dwa sposoby numeracji kolejnych zapisów w księdze. Jak mam to robić, aby fiskus nie mógł mi zarzucić, że nieprawidłowo prowadzę ewidencję? – pyta czytelnik.

Publikacja: 18.11.2014 02:00

Jak numerować zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?

Foto: www.sxc.hu

Sposób prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz dokumentowania znajdujących się w niej zapisów określa rozporządzenie ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (tekst jedn. DzU z 2014 r., poz. 1037).

Jedynie z objaśnień dotyczących sposobu prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika, że kolumna 1 księgi oznaczona Lp. jest przeznaczona do wpisania kolejnego numeru zapisu do księgi, i że tym samym numerem należy oznaczyć dowód będący podstawą zapisu.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak uniknąć niespodzianki w rozliczeniu składki zdrowotnej za 2024 r.? „Rzeczpospolita” wyjaśnia
Podatki
Podatki bez przedawnienia. Eksperci krytykują projekt Ministerstwa Finansów
Podatki
Wyrok TSUE: Polska za bardzo ogranicza zwolnienie z VAT dla importowanych towarów
Podatki
Czy polski oddział zagranicznej firmy musi mieć osobny NIP? Sąd odpowiedział
Podatki
Ważny wyrok TSUE. Rekompensata za straty spółki bez podatku VAT