Jeżeli więc praca producenta i kierownika produkcji jako uczestnika tworzenia utworu audiowizualnego spełnia te warunki, to osoba taka może korzystać z 50-proc. kosztów uzyskania przychodów.

Tak uznał dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie. Jego interpretacja z 23 września 2010 r. (nr IPPB2/415-639/10-2/AS) potwierdza stanowisko podatniczki zaprezentowane we wniosku o interpretację.

W uzasadnieniu dyrektor warszawskiej IS zwrócił uwagę m.in. na to, że forma stosunku prawnego, na podstawie którego wykonane są prace twórcze – czy to umowa o pracę, czy też umowa o dzieło lub zlecenie – nie ma znaczenia dla kwalifikacji prac twórczych w zakresie kosztów uzyskania przychodów w wysokości 50 proc. Ponieważ, jak uznał, wynagrodzenie wypłacone twórcom z tytułu praw autorskich, w tym również z odpłatnego zbycia tych praw, z reguły będzie stanowiło dla tych osób przychody z praw autorskich, o których mowa w art. 18 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=346580]ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych[/link].

Przypomniał też, że o zastosowaniu 50-proc. kosztów podatkowych z tytułu korzystania przez twórców z praw autorskich decyduje wyłącznie fakt uzyskania przychodu jako wynagrodzenia za wykonanie czynności (utworu) będącej przedmiotem prawa autorskiego w rozumieniu [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=181883]ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (DzU z 2006 r. nr 90, poz. 631 ze zm.)[/link].