Jak rozliczyć umowę sponsoringu, gdy sponsorem jest firma farmaceutyczna?

Sponsoring to najczęściej stosowana forma finansowania przedsięwzięć komercyjnych z udziałem służby zdrowia lub osób zajmujących się obrotem produktami leczniczymi.

Publikacja: 01.08.2018 05:50

Foto: Fotolia.com

Dozwoloną formą prowadzenia reklamy produktów leczniczych kierowanej wyłącznie do profesjonalistów (tj. lekarzy czy osób zajmujących się obrotem produktami leczniczymi) jest finansowanie różnorodnych spotkań o charakterze komercyjnym, pod warunkiem, że głównym celem spotkania będzie przekazanie gościom informacji medycznych, a nie utrzymanie relacji i więzi towarzyskich.

Zgodnie z art. 57 ust. 1 prawa farmaceutycznego, zabrania się kierowania do osób uprawnionych do wystawiania recept oraz osób prowadzących obrót produktami leczniczymi reklamy produktu leczniczego polegającej na wręczaniu, oferowaniu i obiecywaniu korzyści materialnych, prezentów i różnych ułatwień, nagród, wycieczek oraz organizowaniu i finansowaniu spotkań promocyjnych produktów leczniczych, podczas których przejawy gościnności wykraczają poza główny cel tego spotkania. Co więcej, firmy farmaceutyczne zrzeszają się w różnych organizacjach branżowych, co wymusza na nich dodatkowo respektowanie regulacji przez nie ustanowionych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama