Aktualizacja: 04.07.2018 05:40 Publikacja: 04.07.2018 05:40
Foto: 123RF
Gmina otrzymała dofinansowanie na realizację projektu, którego celem jest budowa i kompleksowa promocja marki Termy Uniejów. Marka jest zastrzeżonym znakiem towarowym, do którego prawo ochronne przysługuje spółce komunalnej, w której gmina jest jedynym udziałowcem. Samorządowcy podkreślili, że aktualnie spółka wykorzystuje do działalności opodatkowanej VAT cztery obiekty, w tym zespół basenów termalnych. Promocja marki ma na celu przede wszystkim zwiększenie sprzedaży usług realizowanych przez spółkę. Gmina tłumaczyła, że umowy dotyczące realizacji usług marketingowych składających się na projekt zostaną zawarte przez nią, ona również - jako usługobiorca - będzie odbiorcą wystawionych faktur VAT. Ponieważ projekt dotyczy bezpośrednio promocji marki oraz działalności prowadzonej przez spółkę, gmina zawarła umowę, na podstawie której spółka zapłaci jej wynagrodzenie za realizację projektu. Zapytała, czy wartość otrzymanego dofinansowania ze środków programu operacyjnego na realizację projektu będzie stanowiła element podstawy opodatkowania usługi, którą zrealizuje na rzecz spółki.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas