Aktualizacja: 31.01.2018 04:50 Publikacja: 31.01.2018 04:50
Foto: Adobe Stock
- Spółka (podatnik VAT czynny i podatnik VAT UE) posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego zgodnie z art. 49 ustawy o podatku akcyzowym. Zezwolenie to obejmuje produkcję wyrobów akcyzowych w postaci olejów smarowych. Do produkcji oleju smarowego o kodzie CN 2710 19 99 używany jest m.in. olej napędowy (kod CN 27101943), będący własnością podatnika prowadzącego skład podatkowy, nabyty wewnątrzwspólnotowo w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.
Olej napędowy przemieszczany jest ze składu podatkowego w Niemczech do składu podatkowego w Polsce. Jest zużywany wyłącznie do produkcji oleju smarowego, który nie jest przeznaczony i wykorzystywany do celów napędowych lub opałowych oraz jako dodatek lub domieszka do paliw opałowych bądź silnikowych. Do produkcji oleju smarowego nie jest wymagana koncesja zgodnie z ustawą z 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tekst jedn. DzU z 2017 r. poz. 220 ze zm.). Czy z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia oleju napędowego (komponentu produkowanego oleju smarowego) spółka powinna wpłacać VAT do urzędu celnego w ciągu pięciu dni od dnia wprowadzenia tego paliwa z terytorium Niemiec do prowadzonego przez spółkę składu podatkowego? Zadaniem spółki obowiązek taki nie powstaje, ponieważ nabywany olej napędowy służy wyłącznie do produkcji oleju smarowego, którego produkcja nie wymaga uzyskania koncesji w świetle przepisów prawa energetycznego. – pyta czytelnik.
Trzy i pół roku obowiązywania przepisów o porozumieniach inwestycyjnych nie przyniosło w praktyce ani jednego ta...
Rząd przyjął pakiet przepisów o Krajowym Systemie e-Faktur. Są w nim kolejne zmiany, a firmy mają coraz mniej cz...
Gdy fiskus zabezpiecza wykonanie zobowiązania podatkowego, może wręczyć stosowny dokument pełnomocnikowi podatni...
Wydatki na zdobycie uprawnień zawodowych przez aplikanta są podatkowym kosztem zatrudniającej go kancelarii. Fis...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas