Aktualizacja: 31.01.2018 04:50 Publikacja: 31.01.2018 04:50
Foto: Adobe Stock
- Spółka (podatnik VAT czynny i podatnik VAT UE) posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego zgodnie z art. 49 ustawy o podatku akcyzowym. Zezwolenie to obejmuje produkcję wyrobów akcyzowych w postaci olejów smarowych. Do produkcji oleju smarowego o kodzie CN 2710 19 99 używany jest m.in. olej napędowy (kod CN 27101943), będący własnością podatnika prowadzącego skład podatkowy, nabyty wewnątrzwspólnotowo w procedurze zawieszenia poboru akcyzy.
Olej napędowy przemieszczany jest ze składu podatkowego w Niemczech do składu podatkowego w Polsce. Jest zużywany wyłącznie do produkcji oleju smarowego, który nie jest przeznaczony i wykorzystywany do celów napędowych lub opałowych oraz jako dodatek lub domieszka do paliw opałowych bądź silnikowych. Do produkcji oleju smarowego nie jest wymagana koncesja zgodnie z ustawą z 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tekst jedn. DzU z 2017 r. poz. 220 ze zm.). Czy z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia oleju napędowego (komponentu produkowanego oleju smarowego) spółka powinna wpłacać VAT do urzędu celnego w ciągu pięciu dni od dnia wprowadzenia tego paliwa z terytorium Niemiec do prowadzonego przez spółkę składu podatkowego? Zadaniem spółki obowiązek taki nie powstaje, ponieważ nabywany olej napędowy służy wyłącznie do produkcji oleju smarowego, którego produkcja nie wymaga uzyskania koncesji w świetle przepisów prawa energetycznego. – pyta czytelnik.
Przedsiębiorca będzie mógł złożyć pierwotną deklarację po rozpoczęciu oraz zakończeniu kontroli celno-skarbowej....
Przedsiębiorca będzie musiał płacić VAT dopiero po przekroczeniu 240 tys. zł rocznej sprzedaży. Tak wynika z pro...
Skarbówka może ściągać zaległy podatek spółki od członka jej zarządu. Ale powinien mieć możliwość zwolnienia z o...
Nie można instrumentalnie traktować przepisów o pomocy publicznej, by tylko odmówić zwolnienia z podatku. Taki j...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas