Aktualizacja: 26.01.2018 07:07 Publikacja: 26.01.2018 07:07
Foto: 123RF
Rysunki, wyrazy, hasła czy inne oznaczenia wyróżniające firmowy produkt to znaki towarowe, przez lata chętnie wykorzystywane w transakcjach dających podatkowe oszczędności.
– Przenosząc znak towarowy, np. logo, między firmami, można podnieść jego wartość i naliczyć wyższe koszty uzyskania przychodów. Było to wykorzystywane w optymalizacjach podatkowych, zarówno w dużych międzynarodowych koncernach, jak i małych firmach rodzinnych. Skarbówka zorientowała się jednak, że za dużo na tym traci, i sukcesywnie zaostrza regulacje dotyczące znaków towarowych. Przykładem jest wprowadzenie od 1 stycznia wyraźnego zapisu, że można je amortyzować tylko wtedy, gdy zostały nabyte od innego podmiotu – tłumaczy Tomasz Piekielnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii PBC.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas