Aktualizacja: 26.01.2018 07:07 Publikacja: 26.01.2018 07:07
Foto: 123RF
Rysunki, wyrazy, hasła czy inne oznaczenia wyróżniające firmowy produkt to znaki towarowe, przez lata chętnie wykorzystywane w transakcjach dających podatkowe oszczędności.
– Przenosząc znak towarowy, np. logo, między firmami, można podnieść jego wartość i naliczyć wyższe koszty uzyskania przychodów. Było to wykorzystywane w optymalizacjach podatkowych, zarówno w dużych międzynarodowych koncernach, jak i małych firmach rodzinnych. Skarbówka zorientowała się jednak, że za dużo na tym traci, i sukcesywnie zaostrza regulacje dotyczące znaków towarowych. Przykładem jest wprowadzenie od 1 stycznia wyraźnego zapisu, że można je amortyzować tylko wtedy, gdy zostały nabyte od innego podmiotu – tłumaczy Tomasz Piekielnik, doradca podatkowy, właściciel kancelarii PBC.
Przedsiębiorca będzie mógł złożyć pierwotną deklarację po rozpoczęciu oraz zakończeniu kontroli celno-skarbowej....
Przedsiębiorca będzie musiał płacić VAT dopiero po przekroczeniu 240 tys. zł rocznej sprzedaży. Tak wynika z pro...
Skarbówka może ściągać zaległy podatek spółki od członka jej zarządu. Ale powinien mieć możliwość zwolnienia z o...
Nie można instrumentalnie traktować przepisów o pomocy publicznej, by tylko odmówić zwolnienia z podatku. Taki j...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas