Reklama

Po co firmie strategia zrównoważonego rozwoju?

Wdrożenie i realizacja strategii zrównoważonego rozwoju pozwala m.in. na ciągły rozwój przedsiębiorstwa. Właściwie opracowana i skutecznie wdrażana strategia biznesowa pozostaje niewątpliwie kluczem do długofalowego sukcesu i rozwoju firmy. Jej znaczenie dla prowadzenia przedsiębiorstwa jest nieocenione, gdyż pozwala na efektywne zarządzanie zasobami, podejmowanie właściwych decyzji oraz dostosowywanie się organizacji do zmieniających się uwarunkowań rynkowych.

Publikacja: 05.02.2024 00:10

Po co firmie strategia zrównoważonego rozwoju?

Foto: AdobeStock

Czym jest strategia ESG?

Podobnie jak tradycyjne strategie biznesowe, strategia zrównoważonego rozwoju wyraża obrany przez firmę kierunek rozwoju, aczkolwiek skoncentrowany w szczególności na aspektach środowiskowych, społecznych oraz dotyczących ładu korporacyjnego danej organizacji. Wymienione czynniki rzutujące na treść strategii zrównoważonego rozwoju opracowywanej w przedsiębiorstwach oznaczane są skrótem ESG – od pierwszych liter ich angielskich odpowiedników, tj. environmental (E), social (S) and governence (G). W konsekwencji aktualnie wdrażane w przedsiębiorstwach strategie biznesowe ukierunkowane na realizację postulatów zrównoważonego rozwoju coraz częściej określane są mianem strategii ESG.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Akademia zakupów publicznych - nowy dodatek dla specjalistów
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Jak zapewnić zgodność zamówienia z rzeczywistymi potrzebami
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Brak podziału zamówienia na części nie może naruszać uczciwej konkurencji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Czas na większą profesjonalizację rynku zamówień w Polsce
Reklama
Reklama