Po co firmie strategia zrównoważonego rozwoju?

Wdrożenie i realizacja strategii zrównoważonego rozwoju pozwala m.in. na ciągły rozwój przedsiębiorstwa. Właściwie opracowana i skutecznie wdrażana strategia biznesowa pozostaje niewątpliwie kluczem do długofalowego sukcesu i rozwoju firmy. Jej znaczenie dla prowadzenia przedsiębiorstwa jest nieocenione, gdyż pozwala na efektywne zarządzanie zasobami, podejmowanie właściwych decyzji oraz dostosowywanie się organizacji do zmieniających się uwarunkowań rynkowych.

Publikacja: 05.02.2024 00:10

Po co firmie strategia zrównoważonego rozwoju?

Foto: AdobeStock

Czym jest strategia ESG?

Podobnie jak tradycyjne strategie biznesowe, strategia zrównoważonego rozwoju wyraża obrany przez firmę kierunek rozwoju, aczkolwiek skoncentrowany w szczególności na aspektach środowiskowych, społecznych oraz dotyczących ładu korporacyjnego danej organizacji. Wymienione czynniki rzutujące na treść strategii zrównoważonego rozwoju opracowywanej w przedsiębiorstwach oznaczane są skrótem ESG – od pierwszych liter ich angielskich odpowiedników, tj. environmental (E), social (S) and governence (G). W konsekwencji aktualnie wdrażane w przedsiębiorstwach strategie biznesowe ukierunkowane na realizację postulatów zrównoważonego rozwoju coraz częściej określane są mianem strategii ESG.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Akademia zakupów publicznych - nowy dodatek dla specjalistów
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Jak zapewnić zgodność zamówienia z rzeczywistymi potrzebami
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Brak podziału zamówienia na części nie może naruszać uczciwej konkurencji
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Czas na większą profesjonalizację rynku zamówień w Polsce