Kosztowne raporty ESG. Firmy raprtowanie uznają jako pozytywne działanie

Oprócz korzyści i szans wynikających z wprowadzania nowych przepisów firmy dostrzegają istotne koszty i zagrożenia.

Publikacja: 23.12.2024 05:12

Kosztowne raporty ESG. Firmy raprtowanie uznają jako pozytywne działanie

Foto: AdobeStock

Z przeprowadzonej przez „Parkiet” ankiety wśród spółek, których akcje są zaliczane do indeksu WIG20 wynika, że większość z nich postrzega raportowane ESG (kwestie związane z ochroną środowiska, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym) jako pozytywne działanie. – Zarówno w wymiarze jednostkowym, jak i globalnym przeważają korzyści: transparentność, budowanie zaufania do firm, wyniki w ratingach, ale także lepsze poznanie swoich mocnych stron i obszarów, nad którymi należy bardziej pracować. Zagrożeniem mogą być błędy w sprawozdaniach, które będą miały znaczące konsekwencje finansowe i prawne – uważa Krzysztofa Bełz, dyrektorka działu strategii ESG w Alior Banku. Dodaje, że w tej chwili wyzwaniem jest zbudowanie know-how w organizacjach oraz wypracowanie standardów branżowych. Równolegle rosną wyzwania technologiczne, związane z ilością danych koniecznych do zebrania oraz ich agregacją pod wymogi raportowe.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Polska zapłaci niższy podatek od plastiku. Skąd ta zmiana?
Raporty ekonomiczne
Zmiany w Zielonym Ładzie. Polska zgłasza sprzeciw i ma poparcie innych krajów
Raporty ekonomiczne
Nowy „Mój elektryk” gorszy od poprzedniego. Wyhamuje rynek e-aut
nieruchomości
Ceny mieszkań doszły do sufitu. Rynek jest przepełniony
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Raporty ekonomiczne
Przepełniony rynek mieszkań, a kupujący nie palą się do transakcji. Co dalej z cenami?
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku