Reklama
Rozwiń
Reklama

Szacowanie wartości zamówienia w zamówieniach publicznych. Kluczowe zagadnienia i praktyki kontrolne

Jak uniknąć błędów i kosztownych konsekwencji prawnych i finansowych?

Publikacja: 28.04.2025 06:00

Szacowanie wartości zamówienia w zamówieniach publicznych. Kluczowe zagadnienia i praktyki kontrolne

Foto: Adobe Stock

Szacowanie wartości zamówienia publicznego stanowi jeden z kluczowych elementów procesu udzielania zamówień publicznych, gdyż wpływa na wybór właściwego trybu postępowania, określa obowiązki zamawiającego oraz decyduje o wymaganiach formalnych związanych z przetargiem. Prawidłowe oszacowanie wartości zamówienia zapewnia transparentność procedur, uczciwą konkurencję oraz efektywne zarządzanie środkami publicznymi.

Celem niniejszego artykułu jest omówienie zasad prawidłowego szacowania wartości zamówienia, regulacji prawnych w tym zakresie oraz konsekwencji wynikających z błędów w tym procesie. Ponadto, przedstawione zostaną rekomendacje dotyczące stosowania dobrych praktyk oraz analiza przypadków naruszeń wykrytych w ramach kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Akademia zakupów publicznych - nowy dodatek dla specjalistów
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Jak zapewnić zgodność zamówienia z rzeczywistymi potrzebami
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Brak podziału zamówienia na części nie może naruszać uczciwej konkurencji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Poradniki Rzeczpospolitej Prawo
Czas na większą profesjonalizację rynku zamówień w Polsce
Reklama
Reklama