Jak podkreśla resort finansów, złożenie pisma w sprawie WIS, WIA, WIP i WIT w innej formie będzie nieskuteczne. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej i Szef Krajowej Administracji Skarbowej również będą doręczać elektronicznie korespondencję dotyczącą wiążących informacji.

Zgodnie z informacją opublikowaną na stronie MF od 1 lipca 2024 r.:

  • odwołania, zażalenia oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIS można składać wyłącznie elektronicznie poprzez konto w serwisie e-Urząd Skarbowy,
  • odwołania, zażalenia oraz wnioski o zmianę, uchylenia, przedłużenia ważności WIA i wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIA, a także odwołania oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIT i WIP można składać wyłącznie elektronicznie poprzez konto na PUESC.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej i Szef Krajowej Administracji Skarbowej również będą doręczać elektronicznie korespondencję:

  • w e-Urzędzie Skarbowym – w zakresie WIS,
  • na PUESC – w zakresie WIA, WIP i WIT.