Przedsiębiorca oszukany na "pracownika banku" nie rozliczy straty w kosztach

Nie można na podstawie jednej rozmowy telefonicznej przelewać wszystkich firmowych oszczędności na obce konto – uznała skarbówka.

Publikacja: 25.08.2024 10:02

Przedsiębiorca oszukany na "pracownika banku" nie rozliczy straty w kosztach

Foto: Adobe Stock

mat

Spoofing to przestępstwo, polegające na podszywaniu się pod wybrany numer telefonu. Sprawca takiego przestępstwa potrafi np. zadzwonić do ofiary, udając pracownika banku lub ubezpieczalni i wyłudzić dane niczego nieświadomego użytkownika.

Ofiarą takiego przestępstwa padł przedsiębiorca zajmujący się wykonywaniem instalacji elektrycznych. Zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym ma rachunki. Poinformował, że jego środki są zagrożone i musi jak najszybciej przelać je na bezpieczne konto. Po przelewie pieniądze zniknęły. Przedsiębiorca zawiadomił o oszustwie policję, prowadzone jest w tej sprawie postępowanie.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama