Przedsiębiorca oszukany na "pracownika banku" nie rozliczy straty w kosztach

Nie można na podstawie jednej rozmowy telefonicznej przelewać wszystkich firmowych oszczędności na obce konto – uznała skarbówka.

Publikacja: 25.08.2024 10:02

Przedsiębiorca oszukany na "pracownika banku" nie rozliczy straty w kosztach

Foto: Adobe Stock

mat

Spoofing to przestępstwo, polegające na podszywaniu się pod wybrany numer telefonu. Sprawca takiego przestępstwa potrafi np. zadzwonić do ofiary, udając pracownika banku lub ubezpieczalni i wyłudzić dane niczego nieświadomego użytkownika.

Ofiarą takiego przestępstwa padł przedsiębiorca zajmujący się wykonywaniem instalacji elektrycznych. Zadzwonił do niego mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym ma rachunki. Poinformował, że jego środki są zagrożone i musi jak najszybciej przelać je na bezpieczne konto. Po przelewie pieniądze zniknęły. Przedsiębiorca zawiadomił o oszustwie policję, prowadzone jest w tej sprawie postępowanie.

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Prawo i Podatki
Zawyżony na paragonie VAT bije po kieszeni? Sprzedawcy należy się zwrot
Prawo i Podatki
Co można zrobić z pieniędzmi na rachunku do split payment? Jest wyrok TSUE
Prawo i Podatki
Jesienne porządki w VAT i akcyzie. Vacatio legis będzie krótkie
Prawo i Podatki
Nie tylko śmieciówki wydłużą staż pracy
Prawo i Podatki
Rzecznik MŚP wygrywa przed Sądem Najwyższym ws. podstawy wymiaru składek
Prawo i Podatki
Ważna zmiana w VAT dla małych firm, które działają także poza Polską