Reklama

Data zachorowania nie ma znaczenia

Środki z PPK - w przypadku poważnego zachorowania - można wykorzystać na pokrycie kosztów leczenia. Nie tylko uczestnika PPK, ale też jego małżonka lub dziecka. Na ten cel uczestnik może wypłacić do 25% zgromadzonych na rachunku PPK oszczędności.

Publikacja: 16.09.2022 19:54

Data zachorowania nie ma znaczenia

Foto: Adobe Stock

Z wypłaty części oszczędności w razie poważnego zachorowania skorzystać może każdy uczestnik PPK, bez względu na wiek. Dla realizacji takiej wypłaty nie ma znaczenia, czy wnioskujący o nią aktywnie oszczędza w PPK, czy też zawiesił dokonywanie wpłat do tego programu (złożył rezygnację z dokonywania tych wpłat). Bez znaczenia jest także czy poważne zachorowanie - w związku, z którym uczestnik PPK planuje dokonać wypłaty środków z PPK - zostało zdiagnozowane lub jego przyczyna powstała w okresie uczestnictwa w PPK, czy wcześniej. Dla nabycia prawa do wypłaty istotne jest to, czy w chwili złożenia wniosku nadal istnieje poważne zachorowanie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Rząd poprawia kontrowersyjny projekt reformy PIP. Chodzi o przekształcanie umów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Prawo pracy
Ministerstwo broni pilotażu 4-dniowego tygodnia pracy. "Będzie analiza rezultatów"
Prawo pracy
Burza wokół 4-dniowego tygodnia pracy. Biznes: finansujemy krótszy czas pracy urzędów
Prawo pracy
Ważne zmiany dla byłych przedsiębiorców. Prezydent podpisał ustawę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo pracy
Reforma PIP. Biznes obawia się zwiększenia szarej strefy w zatrudnieniu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama