Reklama

TVP chce odstąpić od zakazu konkurencji dla Danuty Holeckiej. Co na to prawo

Kwestie wypowiedzenia umowy o zakazie konkurencji zależą w dużej mierze od stosunku prawnego, którego on dotyczy. Ważne są szczegóły ustaleń między stronami- mówi Łukasz Kuczkowski, radca prawny z kancelarii Raczkowski.

Publikacja: 15.12.2023 03:00

Danuta Holecka

Danuta Holecka

Foto: PAP, Ireneusz Sobieszczuk Jan Bogacz

Prezenterka „Wiadomości” TVP Danuta Holecka mogłaby dostać sporą sumę z tytułu zakazu konkurencji po odejściu z telewizji, jednak nowy szef ma ją ponoć z niego zwolnić tuż po objęciu funkcji, informował Onet. Czy jednostronne wypowiedzenie zapisów w tym zakresie jest w ogóle dopuszczalne?

Łukasz Kuczkowski, radca prawny z kancelarii Raczkowski: Kwestie wypowiedzenia umowy o zakazie konkurencji zależą w dużej mierze od stosunku prawnego, którego on dotyczy. Czyli czy chodzi o umowę o pracę czy umowę cywilnoprawną. Nie znając uzgodnień między stronami trudno przesądzać, czy takie działanie jest dopuszczalne.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Za decyzje urzędników zapłacą firmy, czyli skutki reformy inspekcji pracy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo pracy
Zmiany w stażu pracy: korzyść dla pracownika, obowiązki dla firm
Prawo pracy
Co zrobić, jeżeli wpłaty do PPK okazały się nienależne? Ekspertka wyjaśnia
Prawo pracy
Rząd poprawia kontrowersyjny projekt reformy PIP. Chodzi o przekształcanie umów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Prawo pracy
Ministerstwo broni pilotażu 4-dniowego tygodnia pracy. "Będzie analiza rezultatów"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama