Pracodawca musi reagować na agresję wobec zatrudnionych cudzoziemców

Rolą pracodawcy jest m.in. zapewnienie bezpiecznych warunków pracy. Z tego obowiązku musi się też wywiązywać wobec zatrudnionych obcokrajowców, narażonych na ataki czy napaści innych pracowników.

Publikacja: 24.08.2017 07:00

Pracodawca musi reagować na agresję wobec zatrudnionych cudzoziemców

Foto: Fotolia

Wśród powodzi informacji medialnych coraz częściej pojawiają się wiadomości o aktach agresji i przemocy stosowanych przez naszych obywateli wobec cudzoziemców przebywających w Polsce. Jako podłoże tych zdarzeń wskazuje się kwestie rasowe, narodowościowe lub religijne. Niestety statystki potwierdzają wzrost liczby tego typu czynów karalnych. Jednocześnie wyjątkowo trudna sytuacja na rynku pracy sprawia, iż pracodawcy coraz chętniej sięgają po pracowników z innych krajów. Powoduje to wzrost liczby cudzoziemców wykonujących pracę w Polsce, pochodzących już nie tylko z państw ościennych jak Ukraina, czy Białoruś, ale także z Turcji, Pakistanu, Indii czy Wietnamu.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama