Pracodawca musi reagować na agresję wobec zatrudnionych cudzoziemców

Rolą pracodawcy jest m.in. zapewnienie bezpiecznych warunków pracy. Z tego obowiązku musi się też wywiązywać wobec zatrudnionych obcokrajowców, narażonych na ataki czy napaści innych pracowników.

Publikacja: 24.08.2017 07:00

Pracodawca musi reagować na agresję wobec zatrudnionych cudzoziemców

Foto: Fotolia

Wśród powodzi informacji medialnych coraz częściej pojawiają się wiadomości o aktach agresji i przemocy stosowanych przez naszych obywateli wobec cudzoziemców przebywających w Polsce. Jako podłoże tych zdarzeń wskazuje się kwestie rasowe, narodowościowe lub religijne. Niestety statystki potwierdzają wzrost liczby tego typu czynów karalnych. Jednocześnie wyjątkowo trudna sytuacja na rynku pracy sprawia, iż pracodawcy coraz chętniej sięgają po pracowników z innych krajów. Powoduje to wzrost liczby cudzoziemców wykonujących pracę w Polsce, pochodzących już nie tylko z państw ościennych jak Ukraina, czy Białoruś, ale także z Turcji, Pakistanu, Indii czy Wietnamu.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki