Reklama
Rozwiń
Reklama

Dane osobowe: firmy chcą zmian w projekcie dyrektywy o prywatności w sieci

Firmy apelują o zmiany w projekcie unijnej dyrektywy o prywatności w sieci.

Publikacja: 21.07.2017 08:08

Dane osobowe: firmy chcą zmian w projekcie dyrektywy o prywatności w sieci

Foto: 123RF

Adresatami apelu są resortu rozwoju i cyfryzacji oraz polscy deputowani w Parlamencie Europejskim. Podpisały się zaś pod nim organizacje zrzeszające przedsiębiorców, m.in. Konfederacja Lewiatan, Związek Pracodawców Branży Reklamowej IAB Polska, Startup Poland czy ZIPSEE Cyfrowa Polska.

Twierdzą, że niektóre propozycje zawarte w projekcie dyrektywy o prywatności w sieci (e-privacy) są sprzeczne z postanowieniami generalnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które wejdzie w życie w maju przyszłego roku. Chodzi m.in. o uznanie danych lokalizacyjnych za poufne oraz wymaganie dodatkowego uzyskiwania zgody na przetwarzanie metadanych (np. tzw. ciasteczek). Według autorów apelu utrudni to rozwój wielu innowacyjnych usług, jak np. inteligentnych samochodów.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama