Nazwa konkurencyjnej firmy na ulotce to czyn nieuczciwej konkurencji - wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie

Podejmowanie działań skierowanych do klientów innego przedsiębiorcy ze wskazaniem jego firmy i propozycją przejścia do firmy oferenta niezależnie od propozycji rabatów, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji – orzekł Sąd Apelacyjny w Krakowie.

Aktualizacja: 21.09.2016 11:52 Publikacja: 21.09.2016 11:42

Nazwa konkurencyjnej firmy na ulotce to czyn nieuczciwej konkurencji - wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Sprawa dotyczyła dwóch firm X i Y, świadczących w tym samym mieście usługi telewizji kablowej i internetu.

Firma X funkcjonująca na rynku dłużej, zwróciła się do sądu o zakazanie wchodzącej na rynek konkurencji, firmie Y, zakazania rozpowszechniania ulotek, plakatów, transparentów zawierających oznaczenie przedsiębiorstwa powódki w całości lub jakiejkolwiek jego części oraz nakłaniających klientów powódki do zmiany dostawcy usług.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?