Reklama

Nazwa konkurencyjnej firmy na ulotce to czyn nieuczciwej konkurencji - wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie

Podejmowanie działań skierowanych do klientów innego przedsiębiorcy ze wskazaniem jego firmy i propozycją przejścia do firmy oferenta niezależnie od propozycji rabatów, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji – orzekł Sąd Apelacyjny w Krakowie.

Aktualizacja: 21.09.2016 11:52 Publikacja: 21.09.2016 11:42

Nazwa konkurencyjnej firmy na ulotce to czyn nieuczciwej konkurencji - wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Sprawa dotyczyła dwóch firm X i Y, świadczących w tym samym mieście usługi telewizji kablowej i internetu.

Firma X funkcjonująca na rynku dłużej, zwróciła się do sądu o zakazanie wchodzącej na rynek konkurencji, firmie Y, zakazania rozpowszechniania ulotek, plakatów, transparentów zawierających oznaczenie przedsiębiorstwa powódki w całości lub jakiejkolwiek jego części oraz nakłaniających klientów powódki do zmiany dostawcy usług.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama