Nazwa konkurencyjnej firmy na ulotce to czyn nieuczciwej konkurencji - wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie

Podejmowanie działań skierowanych do klientów innego przedsiębiorcy ze wskazaniem jego firmy i propozycją przejścia do firmy oferenta niezależnie od propozycji rabatów, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji – orzekł Sąd Apelacyjny w Krakowie.

Aktualizacja: 21.09.2016 11:52 Publikacja: 21.09.2016 11:42

Nazwa konkurencyjnej firmy na ulotce to czyn nieuczciwej konkurencji - wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Sprawa dotyczyła dwóch firm X i Y, świadczących w tym samym mieście usługi telewizji kablowej i internetu.

Firma X funkcjonująca na rynku dłużej, zwróciła się do sądu o zakazanie wchodzącej na rynek konkurencji, firmie Y, zakazania rozpowszechniania ulotek, plakatów, transparentów zawierających oznaczenie przedsiębiorstwa powódki w całości lub jakiejkolwiek jego części oraz nakłaniających klientów powódki do zmiany dostawcy usług.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. "Trudno to wszystko śledzić"
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025