Reklama
Rozwiń

Zafałszowana nazwa firmy uderza w konsumentów

Podawanie się za „kancelarię" w ulotkach reklamowych skierowanych do osób powyżej 65. roku może być działaniem naruszającym zbiorowe interesy konsumentów.

Aktualizacja: 28.05.2016 17:39 Publikacja: 28.05.2016 14:34

Zafałszowana nazwa firmy uderza w konsumentów

Foto: 123RF

Taki wniosek płynie z wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (sygn. akt XVII AmA 76/13). Dotyczył on Mariana T. prowadzącego działalność polegającą m.in. na skupowaniu nieruchomości, pośrednictwie w obrocie, wynajmie i zarządzaniu nieruchomościami. Jego firma oferowała starszym osobom tzw. hipotekę odwróconą, czyli dożywotnie świadczenie pieniężne w zamian za przekazanie praw do mieszkania lub domu.

Tylko dla seniorów

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego