Pomoc dla firm, które chciałyby rozpocząć lub rozszerzyć swoją działalność na rynkach zagranicznych przewiduje działanie 3.3.3 „Wsparcie MSP w promocji marek produktowych – Go to Brand". Jest ono częścią programu „Inteligentny rozwój".
O wsparcie mają prawo ubiegać się mikro, mali i średni przedsiębiorcy, których rodzaj działalności i plany międzynarodowej ekspansji pokrywają się tematycznie z branżowymi programami promocji, których listę zatwierdziło ministerstwo rozwoju.
Zgodnie z wytycznymi dla tego działania dofinansowaniu będą bowiem podlegać projekty dotyczące uczestniczenia przez wnioskodawców w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji (programy realizowane w ramach działania 3.3.2 programu „Inteligentny rozwój" zatwierdzone przez ministra rozwoju i ogłoszone na stronie internetowej www.mr.gov.pl przed dniem 16 maja 2016 r.), w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.
Branże, dla których już zatwierdzono programy promocji, są następujące:
- polskie specjalności żywnościowe,
- IT/ICT,
- meblarska,
- jachty i łodzie rekreacyjne,
- kosmetyczna,
- usług prozdrowotnych,
- sprzęt medyczny.
Wnioski o dofinansowanie przyjmuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Więcej informacji o konkursie, w tym regulamin naboru wniosków, kryteria wyboru projektów można znaleźć na stronie www.parp.gov.pl.