Program misji obejmie m. in. prezentacje nt. japońskiego sektora nanotechnologii, wizyty w firmach, centrach badawczo-rozwojowych i klastrach oraz udział w targach NanoTech 2016 w Tokio (www.nanotechexpo.jp). W jej trakcie będzie też czas na przeprowadzenie dwustronnych rozmów z przedstawicielami innych firm. Celem misji jest przede wszystkim wzmocnienie współpracy między Japonią a krajami UE oraz ułatwienie firmom europejskim ekspansji na tamtejszy rynek poprzez nawiązanie kontaktów biznesowych i technologicznych.
Jest to o tyle istotne, że rynek japoński jest tradycyjnie uważany za silnie propartnerski, co oznacza, że nawiązanie pierwszych kontaktów z jakąkolwiek firmą lub instytucją jest trudne, szczególnie gdy robimy to na odległość korzystając z telefonów, poczty elektronicznej, czy nawet wideokonferencji. Najlepszym sposobem na przełamanie pierwszej bariery jest właśnie osobisty kontakt z przedstawicielem tej kultury.