Program misji obejmie m. in. prezentacje nt. japońskiego sektora nanotechnologii, wizyty w firmach, centrach badawczo-rozwojowych i klastrach oraz udział w targach NanoTech 2016 w Tokio (www.nanotechexpo.jp). W jej trakcie będzie też czas na przeprowadzenie dwustronnych rozmów z przedstawicielami innych firm. Celem misji jest przede wszystkim wzmocnienie współpracy między Japonią a krajami UE oraz ułatwienie firmom europejskim ekspansji na tamtejszy rynek poprzez nawiązanie kontaktów biznesowych i technologicznych.
Jest to o tyle istotne, że rynek japoński jest tradycyjnie uważany za silnie propartnerski, co oznacza, że nawiązanie pierwszych kontaktów z jakąkolwiek firmą lub instytucją jest trudne, szczególnie gdy robimy to na odległość korzystając z telefonów, poczty elektronicznej, czy nawet wideokonferencji. Najlepszym sposobem na przełamanie pierwszej bariery jest właśnie osobisty kontakt z przedstawicielem tej kultury.
Małe i średnie firmy, które zostaną zakwalifikowane do udziału w misji, będą mogły wystąpić o dofinansowanie w wysokości 600 euro. Organizatorzy misji pokrywają także część kosztów na miejscu (np. przejazdy grupowe, wstęp na wydarzenia towarzyszące misji, część posiłków). Jednak zasadnicze wydatki, tj.: przelot Europa – Japonia – Europa, zakwaterowanie i wyżywienie uczestnicy misji muszą pokryć we własnym zakresie.
Szczegółowe informacje o tym programie oraz formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie http://www.eu-japan.eu/