Czy zaliczka dla pracownika na zagraniczną delegację jest obowiązkowa?

Pracownik nie może ponosić kosztów działalności firmy. Dlatego obowiązku wypłaty zaliczki na delegację poza krajem nie wolno wyłączyć w przepisach wewnętrznych.

Publikacja: 25.09.2015 03:00

Czy zaliczka dla pracownika na zagraniczną delegację jest obowiązkowa?

Foto: Fotolia.com

- Pewną uciążliwość stwarza nam niekiedy konieczność wypłaty zaliczek pracownikom wyjeżdżającym w zagraniczne delegacje. Czy to uprawnienie możemy wyłączyć w przepisach wewnętrznych – regulaminie wynagradzania? – pyta czytelnik.

Nie.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Prawo w firmie
Co obejmie deregulacja? Zespół Brzoski może wrócić do gotowych projektów
Prawo w firmie
Zlikwidują Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców? Jest oświadczenie
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Prawo w firmie
Rząd wytoczy groźną broń przeciw szarej strefie. Dotknie rynku odzieży, obuwia i betonu
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń