Reklama

Utworzenie nowej spółki: kiedy potrzebna jest zgoda prezesa urzędu

Kiedy wspólne utworzenie nowej spółki przez przedsiębiorców podlega obowiązkowi uzyskania zgody na koncentrację od prezesa UOKiK? Kiedy dochodzi do utworzenia wspólnego przedsiębiorcy (joint venture)? Jakie kary grożą przedsiębiorcom za niedopełnienie obowiązku uzyskania zgody prezesa UOKiK – pyta pan Jan.

Publikacja: 06.09.2019 06:40

Utworzenie nowej spółki: kiedy potrzebna jest zgoda prezesa urzędu

Foto: 123RF

Utworzenie przez przedsiębiorców wspólnego przedsiębiorcy (joint venture) może wymagać uprzedniego otrzymania zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na koncentrację, o ile transakcja ta wywiera lub może wywrzeć skutki na terytorium Polski. Zamiar koncentracji podlega obowiązkowi zgłoszenia, jeżeli transakcja spełnia jedną z ustawowych przesłanek z art. 13 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (dalej: „ustawa"). Przepis ten nakłada bowiem na przedsiębiorców obowiązek zgłoszenia zamiaru koncentracji do prezesa UOKiK, o ile:

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama