Czas pracy: za tachograf z pilotem odpowie nie tylko kierowca

Jeśli w firmie transportowej przyłapano pracowników na ingerencji w urządzenia monitorujące czas ich pracy, to powinna ona dochować szczególnej staranności w zakresie kontrolowania i nadzorowania kierowców. Jeśli taka sytuacja się powtórzy, nie uniknie ona kary.

Publikacja: 26.08.2015 06:10

Czas pracy: za tachograf z pilotem odpowie nie tylko kierowca

Foto: www.sxc.hu

Na drodze krajowej nr 5 inspektorzy zatrzymali do kontroli ciężarówkę. Ustalono, że zatrzymany kierowca wykonywał krajowy transport drogowy kruszywa – materiału sypkiego. Kontroli poddano dane cyfrowe z karty kierowcy oraz z urządzenia rejestrującego zainstalowanego w pojeździe. Okazało się, że podłączone do niego zostało dodatkowe, niedozwolone urządzenie, umożliwiające zdalne sterowanie pracą tachografu cyfrowego za pomocą włącznika/wyłącznika.

Czego dotyczył spór

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama