Reklama
Rozwiń
Reklama

Nadgodziny na naprawę błędu pracownika nie są płatne

Jeśli pracownik ze swojej winy źle wykonał produkt lub usługę, ma prawo do odpowiednio niższej pensji, chyba że usunie braki. Nie może jednak żądać wynagrodzenia za czas naprawy.

Publikacja: 11.08.2015 06:40

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Prowadzę działalność w zakresie projektowania wnętrz. Jeden z podwładnych przez niefrasobliwość błędnie wykonał plan przebudowy kuchni. Wprawdzie go poprawił, ale nanoszenie zmian zajęło mu cztery godziny. Czy za czas na to poświęcony należy mu się wynagrodzenie? – pyta czytelnik.

Powinnością pracownika jest sumienne i staranne wykonywanie obowiązków służbowych. Wadliwość produktu lub usługi przez niego zrealizowanych może przekładać się na ich bezwartościowość (nieprzydatność) lub wartość obniżoną.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama