Nadgodziny na naprawę błędu pracownika nie są płatne

Jeśli pracownik ze swojej winy źle wykonał produkt lub usługę, ma prawo do odpowiednio niższej pensji, chyba że usunie braki. Nie może jednak żądać wynagrodzenia za czas naprawy.

Publikacja: 11.08.2015 06:40

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Prowadzę działalność w zakresie projektowania wnętrz. Jeden z podwładnych przez niefrasobliwość błędnie wykonał plan przebudowy kuchni. Wprawdzie go poprawił, ale nanoszenie zmian zajęło mu cztery godziny. Czy za czas na to poświęcony należy mu się wynagrodzenie? – pyta czytelnik.

Powinnością pracownika jest sumienne i staranne wykonywanie obowiązków służbowych. Wadliwość produktu lub usługi przez niego zrealizowanych może przekładać się na ich bezwartościowość (nieprzydatność) lub wartość obniżoną.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama