Nadgodziny na naprawę błędu pracownika nie są płatne

Jeśli pracownik ze swojej winy źle wykonał produkt lub usługę, ma prawo do odpowiednio niższej pensji, chyba że usunie braki. Nie może jednak żądać wynagrodzenia za czas naprawy.

Publikacja: 11.08.2015 06:40

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Prowadzę działalność w zakresie projektowania wnętrz. Jeden z podwładnych przez niefrasobliwość błędnie wykonał plan przebudowy kuchni. Wprawdzie go poprawił, ale nanoszenie zmian zajęło mu cztery godziny. Czy za czas na to poświęcony należy mu się wynagrodzenie? – pyta czytelnik.

Powinnością pracownika jest sumienne i staranne wykonywanie obowiązków służbowych. Wadliwość produktu lub usługi przez niego zrealizowanych może przekładać się na ich bezwartościowość (nieprzydatność) lub wartość obniżoną.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
„Sprawdzamy”. Zespół Rafała Brzoski przedstawił propozycje zmian prawnych
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?