Ile ochrony danych w ubezpieczeniach grupowych

Zawsze trzeba ustalić role pracodawcy i ubezpieczyciela w ramach ubezpieczeń grupowych. Pracodawca przetwarza dane osobowe swoich pracowników i współpracowników jako administrator danych kadrowych.

Publikacja: 24.06.2015 03:30

- Od niedawna zatrudniam pracowników. Czy w ramach grupowego ubezpieczenia mam prawo przekazać dane osobowe pracowników zakładowi ubezpieczeń? – pyta czytelnik.

Zawsze trzeba ustalić role pracodawcy i ubezpieczyciela w ramach ubezpieczeń grupowych. Pracodawca przetwarza dane osobowe swoich pracowników i współpracowników jako administrator danych kadrowych. Zawierając umowę grupowego ubezpieczenia, konieczne będzie przekazanie danych osobowych tych osób ubezpieczycielowi. Z punktu widzenia przepisów o ochronie danych osobowych ten przepływ danych należy zakwalifikować jako ich udostępnienie. W konsekwencji pracodawca udostępnia dane swoich pracowników do zakładu ubezpieczeń – ich drugiego administratora. Należy pamiętać, by zakres przekazywanych danych był zgodny ze specyfikacją podaną przez zakład ubezpieczeń. Dodatkowo sama czynność przekazania danych powinna zapewniać, z technicznego punktu widzenia, ich bezpieczeństwo. Jeśli będą one przekazywane za pośrednictwem poczty elektronicznej, to załącznik z nimi powinien zostać zaszyfrowany. Pamiętajmy, by w takim wypadku nie przesyłać hasła do danych w tej samej wiadomości.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama