Jaka odpowiedzialność sprzedawcy za wady produktu

W dniu wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta, czyli 25 grudnia 2014 roku, zmieniły się także regulacje związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady rzeczy. Jakie one są obecnie?

Publikacja: 09.01.2015 05:00

Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia

Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia

Foto: 123RF

Ustawodawca uznał bowiem, że przy okazji zmiany przepisów konsumenckich dokona w tym samym czasie modyfikacji zasad odpowiedzialności sprzedawcy, tak aby oba te unormowania mogły jednocześnie znaleźć zastosowanie.  Jakie są zmiany dotyczące rękojmi za wady fizyczne rzeczy.

W jednym kodeksie

Pozostało 96% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?