Jaka odpowiedzialność sprzedawcy za wady produktu

W dniu wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta, czyli 25 grudnia 2014 roku, zmieniły się także regulacje związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady rzeczy. Jakie one są obecnie?

Publikacja: 09.01.2015 05:00

Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia

Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia

Foto: 123RF

Ustawodawca uznał bowiem, że przy okazji zmiany przepisów konsumenckich dokona w tym samym czasie modyfikacji zasad odpowiedzialności sprzedawcy, tak aby oba te unormowania mogły jednocześnie znaleźć zastosowanie.  Jakie są zmiany dotyczące rękojmi za wady fizyczne rzeczy.

W jednym kodeksie

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama