Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał w mocy decyzję mazowieckiego wojewódzkiego inspektora. Nałożył on na Marcpol S.A. karę w wysokości 2 tys. zł za złe oznakowanie sześciu partii ryb mrożonych w jednym ze sklepów należących o tej spółki. Na wywieszkach była podana nazwa ryby i jej cena. Nie było zaś informacji o zawartości glazury, ryby w produkcie oraz danych o metodzie produkcji i obszarze połowu. Były to produkty sprzedawane luzem lub zapakowane tuż przed wprowadzeniem do sprzedaży.
Spółka odwołała się do prezesa UOKiK. Zarzuciła m.in., że inspektor nie sprawdził, czy wymagane przez niego dane nie widnieją na opakowaniu ryb. Brakowało też wystarczającego uzasadnienia, dlaczego informacje na wywieszkach są niewystarczające. Przy każdym stoisku w sklepie znajduje się informacja, że wszelkich informacji o produkcie udziela sprzedawca. Poza tym to nie osoby wprowadzające produkt do obrotu odpowiadają za ich oznakowanie, ale producent.
Prezes UOKiK utrzymał jednak w mocy decyzję (nr decyzji DIH-44/2014) nakładającą karę i przytoczył wiele przepisów na poparcie swojej decyzji. Art. 6 ust. 1 ustawy o jakości handlowej przewiduje, że produkty rolno-spożywcze wprowadza się do obrotu oznakowane. Jednocześnie rozporządzenie w sprawie znakowania środków spożywczych określa, jakie dane powinno ono zawierać. W przypadku produktów rybnych mrożonych glazurowanych jest to dodatkowa informacja o ilości zawartości glazury lub ryby albo owoców morza w tych produktach. Powinny się one znaleźć na wywieszce. W przypadku zaś towaru sprzedawanego luzem często jest to jedyna informacja o produkcie.