Nie.

Od daty przedłożenia pełnomocnictwa organowi administracji publicznej ma on obowiązek zawiadamiać pełnomocnika o wszystkich czynnościach w sprawie oraz doręczać mu wszystkie pisma procesowe, w tym orzeczenia (decyzje i postanowienia). W razie ustanowienia pełnomocnika brak jest podstaw prawnych do kierowania pism bezpośrednio ?do strony postępowania (por. m.in. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z 6 marca 2012 r., ?II SA/Bk 892/11). Jak wyjaśnił Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 5 lipca 2013 r. (II SA/Gl 181/13), doręczenie pisma stronie postępowania ?z pominięciem jej pełnomocnika wywołuje taki skutek, ?że strona zostaje poinformowana o treści aktu administracyjnego, ale terminy procesowe do wykonywania przez nią czynności, w tym wnoszenia środków odwoławczych, należy liczyć od daty doręczenia pisma pełnomocnikowi.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że w orzecznictwie przyjmuje się, iż radcy prawnemu wykonującemu zawód ?w kancelarii radcy prawnego pisma w postępowaniu administracyjnym powinny być doręczane tak jak osobie fizycznej. Nie ma podstaw do uznania, że kancelaria radcy prawnego jest jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej w rozumieniu art. 45 kodeksu postępowania administracyjnego. Radcy prawnemu trzeba więc doręczać korespondencję w jego miejscu zamieszkania lub miejscu pracy (por. wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 4 listopada 2010 r.,?I OSK 910/10).

Podstawa prawna: art. 40, art. 42, art. 45 ustawy z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. DzU z 2013 r., poz. 267)