Pierwsza decyzja dotyczyła porozumienia zawartego pomiędzy spółką Banaszek Duda Company oraz jej partnerem handlowym – Profesjonalną Grupą Rowerową. BDC jest dystrybutorem sprzętu i akcesoriów rowerowych, natomiast PGR to grupa zakupowo-sprzedażowa zrzeszająca podmioty, które posiadają co najmniej jeden sklep rowerowy z serwisem.
Prezes Urzędu wszczęła postępowanie w powyższej sprawie w lipcu 2012 r. Wykazało ono, że przedsiębiorcy w 2011 r. ustalili sztywne ceny sprzedaży detalicznej części produktów z oferty BDC, dostępnych w sklepach partnerów i wspólników Profesjonalnej Grupy Rowerowej. W efekcie zmowy konsumenci mogli zostać pozbawieni możliwości tańszego zakupu sprzętu rowerowego dystrybuowanego przez spółkę Banaszek Duda Company. Za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję na przedsiębiorców zostały nałożone kary finansowe wysokości: blisko 12 tys. zł (11 896 zł) na Banaszek Duda Company oraz ponad 7, 5 tys. zł (7 635 zł) na Profesjonalną Grupę Rowerową. Jedną okoliczności łagodzących, która miała wpływ na wysokość kary było zaprzestanie niedozwolonych praktyk po wszczęciu postępowania – w sierpniu 2012 r.
Kolejnym przedsiębiorcą, który ustalał ceny oferowanych przez siebie towarów jest Missions – dystrybutor sprzętu snowboardowego. Postępowanie wszczęte w sierpniu 2012 r. wykazało, że spółka zobowiązuje większość swoich partnerów handlowych do stosowania określonych cen oraz rabatów i przecen. Niedozwolona praktyka trwa od października 2011 r. Prezes Urzędu nałożyła na spółkę Missions karę w wysokości 9,5 tys. zł (9 579zł) i nakazała zaniechanie działań niezgodnych z prawem.
Powyższe decyzje nie są ostateczne.